Олександр Коленков
фото Укрінформ

Вкидати гроші від підвищення залізничних тарифів у бездонну бочку УЗ немає сенсу – Каленков

    Голова "Укрметалургпрому" наголосив, що "Укрзалізниці" слід зосередитися на низці інфраструктурних проектів, аби "розширити вузькі місця" у своїй мережі

    Голова Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков вважає, що до усунення операційної неефективності та корупції в "Укрзалізниці" залізничникам немає сенсу говорити про 22,5% підвищення тарифів на вантажоперевезення. Про це він повідомив у ефірі телеканалу "112 Україна", передає UAprom.

    "УЗ – це одне з найбільших корупційних підприємств. У НАБУ, які веде справи по держпідприємствах, "Укрзалізниця" займає почесне місце – понад 1 млрд грн. Наскільки я знаю, зараз НАБУ веде справи виключно по УЗ, 15 серпня було затримання посадових осіб залізниці, які завдали 97 млн грн збитків. Міністр (інфраструктури Володимир Омелян – 5.UA) говорить, що збитки від корупції він оцінює в $500 млн – це 13 млрд грн. Тому вкидати гроші в цю бездонну бочку я не бачу сенсу. Зараз йдеться про 22,5% підняття тарифів, але вони і так виросли за останні два роки спочатку на 30%, потім ще на 15%", – зазначив він.

    Коментуючи, як підвищення тарифів позначиться на металургійних заводах, глава "Укрметалургпрому" повідомив, що це призведе до додаткових витрат на близько $7-10 з кожної тонни металопродукції.

    "Аналогічна сума зараз є маржею для наших метпідприємств, щоб закріпитися на ринках світових, щоб нас звідти не викинули. Якщо станеться це підвищення, то нас просто будуть витісняти з експортних ринків, оскільки близько 30% всіх наших контрактів – це низькомаржинальні товари. І це стосується не тільки нас, у цементників і аграріїв ситуація така сама. Тому ми виступаємо в цьому одним фронтом. Не можна у цю бездонну бочку закачувати гроші, викачуючи їх з реального сектора, з промисловості. Потрібно навести порядок спочатку в "Укрзалізниці", – пояснив він..

    Каленков навів приклад операційної неефективності УЗ, коли вона не змогла вчасно провести тендери на закупівлю нових піввагонів: "Потрібно було зібрати виробників вагонів, заявити про свої плани. Причому не тільки на цей рік, а й на наступний рік і далі, щонайменше на 3 роки, аби вагонобудівники могли планувати виробництво. Домовиться про ціну заздалегідь, прибрати корупційну складову ".

    З його слів, наразі зношеність вагонів становить 90%, але УЗ – збираючи гроші з тарифів, генеруючи величезні кошти від вантажоперевезень (понад 10 млрд грн), маючи плани щодо капітальних інвестицій – не закупила нові піввагони. Крім того, як він зауважив, зараз в "Укрзалізниці" є ресурси на придбання піввагонів і без підвищення тарифів.

    "На рахунках УЗ знаходиться близько 7 млрд грн, а в деякі періоди року – 15 млрд грн. Цього року була заявлена покупка 8 тис. піввагонів, але за підсумками півріччя побудували всього 600. На покупку 8 тис. піввагонів необхідно 6 млрд грн. Без підвищення тарифів Кабмін дозволив їм витрачати на капітальні інвестиції 16 млрд грн. Тобто гроші є, але в УЗ немає управлінського вміння ці гроші правильно витратити", – розповів глава "Укрметаллургпрому".

    Каленков резюмував, що УЗ слід зосередитися на низці інфраструктурних проектів, щоб "розширити вузькі місця" у своїй мережі: "Слід визначити ті ділянки, на яких ефект від інвестицій буде максимальний. Це перегін "Комиш-Зоря – Волноваха", це деякі ділянки на під'їздах до морських портів. І для зерновиків, і для нас це вкрай важливо. Є такі проекти, де вкладений долар може привести до максимального ефекту. В "Укрзалізниці" і Міністерстві інфраструктури просто немає людей, які можуть звести це все воєдино. Навіть закупівлю вагонів".

    Попередній матеріал
    Окупанти заборонили ОБСЄ запустити безпілотник на Донбасі
    Наступний матеріал
    У Міноборони назвали кількість контрактників у лавах ЗСУ
    Теги: