Гройсман_ОПЗ
5 канал

"Укрметалургпром" просить Гройсмана скасувати знижки для компаній з Росії

    Голова "Укрметалургпрому" зазначає, що останні події у країні змушують поглянути на проблему преференцій транзиту з РФ з іншого боку

    Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" звернулося до прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана з проханням дати доручення Міністерству інфраструктури і ПАТ "Укрзалізниця" скасувати знижки до залізничних тарифів і портових зборів для транзиту руди і вугілля з Росії з 2 кварталу 2017 року. Про це повідомляє бізнес-портал UAprom.

    "У поточних умовах таке рішення дозволить забезпечити більш ефективне використання вітчизняної транспортної інфраструктури, виключити практику субсидування транзиту за рахунок експортерів, збалансувати вантажні потоки через українські порти", – йдеться в листі голови "Укрметалургпрому" Олександра Каленкова до прем'єра.

    У документі також наголошується, що дотепер з боку УЗ і Мінінфраструктури триває практика надання преференцій транзиту з Росії у вигляді знижок до залізничних тарифів і портових зборів.

    "Надання знижок російському транзиту, який, до речі, є конкурентом для вітчизняних гірничозбагачувальних комбінатів, відбувається на тлі ініціативи "Укрзалізниці" щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення всередині країни на 25%, а також практики стягування 100% портових зборів з вітчизняного експорту, що по суті є прямою дискримінацією вітчизняних експортерів", – йдеться в листі Каленкова.

    Голова "Укрметалургпрому" зазначає, що останні події у країні, які привели до припинення вантажного сполучення з тимчасово непідконтрольними територіями, змушують поглянути на проблему преференцій транзиту з РФ з іншого боку.

    "Зокрема, в результаті блокади виробництво чавуну в Україні в 2017 році може знизитися на 4 млн т (у зв'язку з зупинкою Алчевського МК, Єнакіївського МЗ і "Донецьксталі"), що призведе до необхідності збільшити відвантаження залізорудної сировини на експорт через глибоководні порти України майже на 0,5 млн т на місяць (додатково до 1,2 млн т на місяць, які відвантажувалися до блокади)", – підкреслюється в листі.

    Як нагадують в асоціації, через блокаду НКТ Україна буде змушена імпортувати з травня і до кінця року близько 0,6 млн т антрациту на місяць, і переважно з використанням морського транспорту.

    "Крім того, додатково доведеться імпортувати морем близько 0,4 млн т на місяць коксівного вугілля для потреб вітчизняного ГМК. Таке істотне збільшення вантажопотоків (особливо імпортних), швидше за все, перевищить пропускну здатність вітчизняних портів, що призведе до двох негативних наслідків", - вважають в "Укрметалургпромі".

    По-перше, до неможливості забезпечити перевалку імпортного коксівного вугілля в запланованому обсязі, що призведе до подальшого скорочення виробництва в металургії. Для інформації: недовантаження 1 млн т коксівного вугілля еквівалентне зниженню виробництва чавуну на 1,25 млн т, що, у свою чергу, призведе до скорочення експорту на $0,5 млрд.

    По-друге, до неможливості забезпечити перевалку залізорудної сировини на експорт у запланованому обсязі, що призведе до скорочення виробництва в гірничодобувній галузі. Для інформації: недовантаження 1 млн т залізорудної продукції еквівалентне скороченню експорту на $0,07 млрд.

    "У таких умовах продовження практики надання транзитних знижок для залізної руди походженням з РФ, яка займає дефіцитну пропускну здатність вітчизняної транспортної інфраструктури, несе ризики для скорочення виробництва в металургійній і гірничорудній галузі з вкрай негативними наслідками для платіжного балансу України, є недоцільним і відверто шкідливим для економіки України", – констатує голова "Укрметалургпрому".

    Попередній матеріал
    МЗС України викликає "на килим" угорського посла через заяви політиків про "створення автономій"
    Наступний матеріал
    Євродепутати вимагають від голови ПАРЄ пояснень щодо його поїздки в Сирію разом із російськими депутатами
    Теги: