відкриті джерела

Українські ГЗК зазнають значних збитків через "Укрзалізницю"

    Гірничодобувні підприємства Кривого Рогу протягом тільки останніх 3 діб недовантажили близько 70 тис. тонн залізорудної сировини

    В Україні стрімко погіршується ситуація із забезпеченням залізничних перевезень підприємств гірничодобувної галузі України. Проблеми, які ще нещодавно вважалися форс-мажором, сьогодні стають звичайною практикою роботи "Укрзалізниці" (УЗ). Гірничодобувні підприємства Кривого Рогу протягом тільки останніх 3 діб недовантажили близько 70 тис. тонн залізорудної сировини. Про це йдеться в листі прем'єр-міністру України Володимиру Гройсману від керівників найбільших українських гірничо-збагачувальних комбінатів (ЦГЗК, Південний ГЗК, Північний ГЗК, ІнГЗК).

    "При збереженні такої тенденції до кінця квітня 2017 року на експорт не буде відвантажено близько 350 тис. тонн запланованого обсягу продукції, в результаті чого наші підприємства зазнають збитків у вигляді скорочення обсягів продажів, штрафів від покупців через затримку з навантаженням морських суден та репутаційних втрат як ненадійного постачальника сировини", – мовиться в листі.

    За підрахунками авторів, у результаті бездіяльності "Укрзалізниці" Україна вже до кінця квітня 2017 року недоотримає близько $25 млн валютної виручки, обсяг перевезень по залізниці і перевантаження в портах скоротиться на 350 тис. тонн, а сама УЗ і порти України недоотримають близько 90 млн грн доходів.

    Автори листа пропонують прем'єру ряд дій для вирішення цієї ситуації: "Протягом трьох днів створити оперативний штаб з представників УЗ і гірничодобувних підприємств України, не пізніше 10 квітня 2017 року стабілізувати поточну ситуацію з вантажними перевезеннями залізорудної сировини, не пізніше 14 квітня 2017 провести аналіз поточної ситуації та виробити рішення, які дозволять забезпечити плановий обсяг перевезень вантажів залізницею до кінця 2017 року (з урахуванням переорієнтації на поставки енергетичного вугілля через порти України)".

    Також у листі прем'єра просять не допустити надання додаткових знижок на транзит залізної руди, яка походить з РФ, і скасувати вже надані росіянам знижки, а також забезпечити недискримінаційний підхід до забезпечення підприємств гірничодобувної галузі напіввагонами "Укрзалізниці".

    Попередній матеріал
    Президент підписав закон про компенсацію 50% вартості житла ветеранам АТО
    Наступний матеріал
    "ЗА ЧАЙ.COM": політолог Андрій Окара в ефірі "5 каналу" о 23:10
    Теги: