business-tv.com.ua

Україна може недоотримати $1,8 млрд через "Укрзалізницю" – учасник ринку

    Як повідомив глава правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцех Балчун, в даний час компанія не здатна в повному обсязі здійснювати перевезення вантажів для гірничо-металургійного комплексу України у зв'язку з дефіцитом вагонів і локомотивів, а також неефективністю закупівель дизпалива і запчастин

    Україна може недоотримати $1,8 млрд валютної виручки через "Укрзалізницю". Про це заявив голова "Укрметалургпрому" Олександр Каленков в ході круглого столу з головою правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцехом Балчунром і бізнес-колами України, пише видання obozrevatel.com.

    "Ми оцінюємо, що через вузькі місця в перевезеннях по УЗ, за підсумками року, буде недовироблено близько 5 млн т сталі, недоотримана валютна виручка складе близько 1,8 млрд дол., що співмірно з траншами від міжнародних донорів. Тільки транші – це гроші в борг і навантаження на бюджет, а експорт – це доходи країни і робочі місця ", – заявив голова" Укрметалургпрому" Олександр Каленков.

    Як повідомив голова правління ПАТ "Укрзалізниця" Войцех Балчун, в даний час компанія не здатна в повному обсязі здійснювати перевезення вантажів для гірничо-металургійного комплексу України у зв'язку з дефіцитом вагонів і локомотивів, а також неефективністю закупівель дизпалива і запчастин.

    "З об'єктивних причин це наша проблема. Через неефективність закупівель дизпалива, ободів, бандажів ми не здатні до кінця задовольнити потреби наших клієнтів", – сказав він.

    За його словами, зараз в Україні налічується близько 62 тис. вагонів, а нестача становить 2-3 тис. вагонів на добу. Тому, за рахунок відкритого кредиту ЄБРР, "Укрзалізниця" планує придбати 3 тис. вагонів.

    Відповідаючи на запитання, чому в серпні пріоритет віддається перевезенням агропродукції та енергетичного вугілля, а не продукції металургів, топ-менеджер повідомив, що УЗ діє в рамках відповідного розпорядження прем'єр-міністра, в якому виставлені такі пріоритети.

    "Ми, як найбільша компанія-перевізник, готуємо країну до осінньо-зимового сезону. Нам потрібно витримувати обсяги перевезень енерговугілля на добу. Створено штаб, він збирається в щоденному режимі і отримує інформацію щогодини", – сказав він.

    Голова правління УЗ також зауважив, що існують обставини, які не залежать від УЗ, зокрема, обстріли інфраструктури на сході країни. "Наприклад, бомбардування перегону Майорськ – Микитівка. Ми два тижні тому домовилися з усіма сторонами, відремонтували його, але відтоді перегін обстріляли вже двічі. Такі ситуації не прогнозуються", - констатував Балчун.

    У свою чергу президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков зауважив, що продукція ГМК також важлива для економіки країни, оскільки приносить в бюджет сотні мільйонів доларів валютних надходжень.

    "Позначення пріоритетом агропродукції й енерговугілля обмежує виробництво в гірничо-металургійному комплексі. Найбільші проблеми зараз на кордоні з тимчасово окупованою територією. На жаль, ситуація значно погіршилася, починаючи з початку серпня. Працівники "Укрзалізниці ", обмежуючи кількість вагонів, посилаються на те, що пріоритетним є енергетичне вугілля", – сказав він.

    Глава "Укрметалургпрому" повідомив, що в І півріччі українські металургійні підприємства виплавили 12,5 млн т сталі, що на 11% вище до минулого року. "Але ця цифра могла б бути на 15-20% вище, якби не вузькі місця" Укрзалізниці "з багатьох напрямків. Більше того, з початку серпня в результаті встановлення пріоритетів в перевезенні вантажів на/з неконтрольованою території, металургійні підприємства виявилися в ситуації дефіциту сировини (хоча всі необхідні обсяги законтрактовані!) і вимушено знижують виробництво (що також призведе до порушення їх зобов'язань перед покупцями), в окремих добах падіння виробництва перевищує 50%. Це вражаюча ситуація, коли всі умови для розширення виробництва є, але цілі заводи , міста і Україна в цілому, яка не дорахується сотень мільйонів валютної виручки і таких очікуваних відсотків економічного зростання, стають заручником байдужості з боку "Укрзалізниці" або її безвідповідального ставлення до своїх зобов'язань перед власниками вантажу. Така ситуація може призвести до того, що виробничі результати галузі у ІІ півріччі будуть гіршими, ніж у першому", – сказав він.

    "В умовах, що склалися, основний фокус уваги менеджменту" Укрзалізниці "має бути зосереджений на вирішенні ключових для економіки проблем, і обмежена пропускна спроможність залізниці вже стає загрозою національній безпеці. Всі ініціативи щодо оновлення сайту "Укрзалізниці ", створення міжнародної перевізної компанії, створення комплаенс-офісу та впровадження SAP – хороші і звучать чудово, але тільки коли "Укрзалізниця" перевозить всі пред'явлені до перевезення вантажі всередині країни і не є гальмом розвитку економіки. Ми очікуємо зваженого, прагматичного і відповідального підходу в питанні організації вантажних перевезень", - заявив Каленков.

    За словами Володимира Ткаченка, заступника гендиректора меткомбінату "АрселорМіттал Кривий Ріг", зараз у підприємства виникла проблема з підвезенням вапняку через дефіцит вагонів.

    У той же час Леонід Смоляренко, генеральний директор "АрселорМіттал Берислав", що поставляє вапняк на "АрселорМіттал Кривий Ріг", додав, що за 10 днів серпня підприємство недовантажило 200 вагонів.

    При цьому, як зазначив топ-менеджер, на сусідніх станціях стоять 150 порожніх вагонів. "Там стоять 5 діб, а потім ще у нас будуть стояти 1-2 доби", – сказав він, додавши, що причина полягає у відсутності маневрових тепловозів.

    "Залізничники кажуть, що пріоритетом зараз є перевезення сільгосппродукції і енергетичного вугілля, а не металургія", – констатував Смоляренко.

    Говорячи про інфраструктурні проекти, необхідні українським металургам, Войцех Балчун повідомив, що у компанії є "великі плани". Перш за все, він акцентував увагу, що до листопада вже має бути завершено розширення перегону Пологи – Комиш – Зоря – Волноваха до 30 пар поїздів на добу. А кажучи про відновлення шляхів на сході України, топ-менеджер відзначив, що зараз там "йде знищення інфраструктури".

    Попередній матеріал
    Слободян: У Курській області правоохоронці РФ "шукають" українців, які начебто планують теракти в Росії
    Наступний матеріал
    Матеріали у справі нардепа Онищенка передали до Інтерполу