Еквівалентом виміру кризи в Україні все частіше називають розмір дефіциту торгового балансу. У мінекономіки дослідили - левова його частка припадає саме на імпортні авто.
Віктор Пантелеєнко, заступник міністра економіки України: "Дефицит торгового баланса у нас 14 миллиардов долларов. У него 2 составляющих: и 8 миллиардов - это удел импортируемых легковых авто".
За такої статистики уряд вирішив дати бій автоімпортерам. Замість 10-відсоткового СОТівського мита пропонують для всіх авто добре знайоме 25-відсоткове. Звісно, така ініціатива знайшла підтримку у вітчизняного виробника. Мовляв вступ до СОТ з її умовами став шоком для українського автопрому.
Таріел Васадзе, почесний директор автокорпорації: "Все орут "урааа - мы вступили в ВТО!". Но снизились все пошлины и к нам хлынул импорт".
До зростання імпорту додалась і фінансова криза, кажуть виробники - гривня девальвувала та завмерло кредитування. І якщо курс національної валюти Нацбанк більш-менш контролює, то доля кредитування під питанням.
Петро Порошенко, голова Ради НБУ: "Потрібно розширити рефінансування банків для кредитування реаьного сектору економіки, плюс знизити податкове навантаження".
А також своєчасно відшкодовувати ПДВ та стимулювати внутрішній попит. Такими є рекомендації чиновників. Однак експерти запевняють, - до впровадження потрібних закнодавчих реформ, бізнесу варто самому про себе подбати.
Юрій Полунєєв, голова ради конкурентноспроможності України: "Бізнесу потрібно ліквідувати непрофесійні активи, добряче схуднути тобто поскорочувати можливі витрати , добре подумати про злиття та поглинання та вітчизняний автокластер".
Чи з`являться на вітчизняних теренах автокластери - поки не відомо, а от питання кредитування автопрому вирішать вже найближчого четверга. На нараді Президента України з банкірами.
Вікторія Луцько, Денис Ковальов, 5 канал

Ігноруючи вимоги СОТ, влада хоче повернути 25% мито на ввіз іномарок
25 млрд доларів у США, 65 млрд євро у Німечинні - такими сумами держава підтримує автопром у час світової кризи. В Україні саме розмірковують над захистом національного виробника. Утім його інтереси лобіювали і до кризи - для великого сегменту імпортних авто досі не застосували нове, зменшене мито. І, судячи з усього, наступного року можна очікувати на повернення 25% ввізного мита для усіх. Чи змусить це українців купувати вітчизняні автомобілі?
Наступний матеріал
"Київенерго" за борги урізала газ ТЕЦ-5 і ТЕЦ-6
Loading...