Як відеоігри допомагають українським військовим на фронті – аналітика The Economist

Війна в Україні стала не лише полем бою, а й лабораторією для впровадження новітніх військових інновацій.

Однією з таких сміливих ідей стало використання елементів "гейміфікації" – принципів, запозичених із відеоігор, щоб підвищити ефективність дій українських військових проти російських окупантів. Про це пише "Дивогляд" із посиланням на The Economist.

За даними видання, в основі цієї системи лежить принцип заохочення: чим ефективніший оператор дрона, тим швидше він отримує нові апарати. Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров назвав це нововведення "Amazon для військових" – платформою, яка дозволяє підрозділам обмінювати зароблені за знищення ворожої техніки та особового складу бали на нове бойове спорядження.

Як працює система

Термін "гейміфікація" набув популярності ще на початку 2000-х, коли його почали активно використовувати в бізнесі, охороні здоров'я, освіті та навіть у програмах лояльності клієнтів. Суть полягає у введенні системи балів, таблиць лідерів, рівнів і значків, що стимулюють учасників діяти активніше. В деяких випадках бали можна обміняти на реальні винагороди – і це не лише про задоволення від "перемоги".

Війна дронів стала ідеальною сферою для застосування цього підходу. З серпня 2024 року в межах ініціативи "Армія дронів" в Україні почала діяти система "бонусів". Її головна особливість у тому, що всі підтверджені знищення ворога фіксуються камерами безпілотників, тож результативність кожного екіпажу можна відстежити та оцінити.

Після підтвердження ліквідації цілі бали нараховуються за військову цінність об’єкта. Наприклад, оператор дрона, який за допомогою FPV-дрона знищує російський танк Т-90М, отримує стільки очок, що його підрозділ може придбати ще 15 нових дронів. Це мотивує військових шукати найбільш цінні цілі на полі бою.

Результати на фронті

Як зазначає The Economist, попри те, що Україна лише за минулий рік виробила близько 1,5 млн дронів, їх усе одно недостатньо. Саме тому система "балів" дозволяє ефективніше розподіляти ресурси.

Особливо успішно гейміфікація проявила себе у 414-й окремій бригаді безпілотних систем, відомій як "Птахи Мадяра". За офіційними даними, ця бригада знищила 8% усієї російської бронетехніки, знищеної українськими силами. У квітні підрозділ очолив рейтинг, набравши 16 298 балів, і з того часу тримає перше місце.

Михайло Федоров зазначає, що система бонусів не лише мотивує військових, а й дозволяє швидко адаптувати тактику. Наприклад, нещодавно кількість балів за ліквідацію російського піхотинця збільшили з двох до шести. Це одразу дало ефект: підрозділи, такі як "Птахи Мадяра", почали активно знищувати більше живої сили ворога.

За словами міністра, завдяки такій зміні вдалося подвоїти втрати російської піхоти. Згодом було зроблено ще одну корекцію: кількість балів за знищення ворожих операторів дронів підвищили настільки, що тепер вони стали більш цінними цілями, ніж танки. Це призвело до зміщення акценту з бронетехніки на боротьбу з фахівцями, які керують безпілотниками.

Гейміфікація на війні не лише стимулює військових, але й допомагає командирам швидко реагувати на зміну пріоритетів на фронті. Система, яка колись була ігровим елементом, тепер рятує життя та наближає Україну до перемоги.

Раніше "Дивогляд" розповідав, що Steam заблокував російську гру про війну в Україні.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.

ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ

Читайте більше