Знижки, розпродаж

Як магазини маніпулюють клієнтами через систему знижок та акцій, заохочуючи їх до покупки: погляд експертів Emporium

emporium.com.ua

Фахівці Emporium розповіли, яким чином онлайн-і офлайн-магазини маніпулюють покупцями та користуються так званим синдромом втраченої вигоди. Ділимося інформацією з вами!

Emporium — сайт-агрегатор промокодів та знижок інтернет-магазинів України в різних категоріях: автотовари, одяг, взуття та аксесуари, косметика та здоров'я, товари для дому, фінанси та кредити, спорт та дозвілля тощо. Представники Emporium регулярно аналізують ринок, пропонуючи своїм клієнтам вигідні пропозиції покупок, а також діляться корисною інформацією щодо шляхів економії на покупках.

Цього разу представники Emporium розповіли про те, як сучасні представники електронної комерції пропонують своїм покупцям "вигоду без вигоди" і як не стати жертвою подібних маніпуляцій.

  1. Ілюзія економії. Магазин зменшує ціну на один товар і одночасно підвищує на інший (переважно суміжний). Наприклад, 5% знижка на ноутбуки може поєднуватися з націнкою 30% на додаткову гарантію, яка в деяких випадках є обов'язковою. Покупець фактично витрачає ту саму суму, що й без "знижки", але у нього формується хибне відчуття економії.

  2. Обмежений термін дії акції. Це ще одна популярна маніпуляція, яка активує цей синдром втраченої вигоди (FoMO). Це стимулює покупця зробити покупку, яка насправді "тут і зараз" для нього не є необхідною. Але через страх втратити більш вигідну пропозицію він все ж таки робить покупку.

  3. Пакетні ціни. Магазини можуть пропонувати "пакетну" ціну, коли клієнт при купівлі певної кількості товарів отримує додаткову знижку. Це дійсно може мотивувати покупця придбати більше товарів, ніж він планував отримати знижку на наступні покупки. При цьому термін дії такої знижки часто досить короткий і значна кількість покупців взагалі не встигає скористатися.

  4. Знижка на товари після попереднього підвищення ціни. Подібну маніпуляцію часто використовують популярні інтернет-магазини перед "Чорною п'ятницею" або подібними подіями. За кілька тижнів до "Дня Х" магазин підвищує ціну, щоби користувачі бачили саме її. А цього дня "День Х" знижують ціну до попереднього значення. Покупець вважає, що чудово заощадив, але фактично купив товар за звичайною ціною.

У Emporium рекомендують не піддаватися на подібні хитрощі маркетологів і зберігати холодний розум. Також радять відстежувати зміни ціни на товари протягом певного часу, аби зрозуміти динаміку та вибрати момент найбільшої вигоди.

Крім цього, покупцям варто звертати увагу на різні промокоди для популярних інтернет-магазинів. Часто саме вони дають реальну знижку та можливість придбати товар чи послугу за об'єктивно вигіднішою ціною. У деяких випадках знижки можуть навіть досягати 10-20%. Але знову ж таки, в Emporium зазначають, що необхідно ретельно ознайомитись з умовами використання того чи іншого промокоду. Наприклад, вони здебільшого не активуються для акційних товарів та не підсумовуються з іншими знижками. Але це вже питання індивідуальне і кожну пропозицію потрібно розглядати окремо.

 

Теги:

ПРОКОМЕНТУЙТЕ