Довідка. Юлія Ярошик, 23 роки. Народилася в місті Остріг, прожила все своє життя в селі Хорів, що неподалік. Наразі живе в Дубай, ОАЕ. Зараз працює на авіакомпанію Emirates в Об'єднаних Арабських Еміратах, до цього більше року була стюардесою в українській авіакомпанії МАУ. Дівчина погодилася розповісти про всі привілеї та мінуси цієї професії
– Юліє, добрий день. Розкажіть, ким Ви мріяли стати в дитинстві?
– Хм… навіть не знаю, не стюардесою точно (сміється – ред.) Хотіла полетіти в Америку, працювати в офісі та одягати кожен день класичний чорний костюм з сорочкою. Мріяла бути бізнес-леді. В дитинстві мені здавалося, що полетіти літаком, це щось для мене неможливе. Я думала, що це дуже дорого, і завжди, коли пролітав літак, я піднімала голову і дивилася йому вслід і говорила про себе: "Нічого, колись і я полечу". Ніколи не думала, що літатиму я потім майже щодня.
– Тоді як так сталося, що Ви тепер літаєте?
– Насправді все дуже банально. Я шукала роботу після університету і натрапила на оголошення на сайті з пошуку роботи. Я просто відправила резюме. Через два дні мені зателефонували і запросили на співбесіду. До цього моменту я вже мала змогу подорожувати, але я ніколи не спостерігала за роботою стюардес. Я як звичайний пасажир займала своє місце і потім хтось приносив мені їсти і я навіть не пам'ятала, які вони на вигляд по закінченні рейсу. Я не бачила тієї великої частини роботи та відповідальності, які ховалися за тими тендітними плечима, ніколи не підозрювала, що це робота не стільки "романтична", як важка.
– Як проходило навчання і тренінги? Що найбільше сподобалося і що давалося найважче?
– Навчання було приблизно два місяці. Спочатку вивчаємо типи літаків, на яких ми будемо виконувати рейси, потім все аварійне обладнання літаків, безпеку, першу медичну допомогу та сервіс. Після кожного з етапів ми пишемо тест, де перевіряються наші знання. Якщо ти набираєш менший балів, ніж потрібно, на наступний день ти маєш можливість перескласти, якщо ти не перескладаєш, ти повторюєш матеріал з іншою підгрупою і пишеш тест знову, якщо ти не здаєш – ти не продовжуєш навчання далі.
– Які є вимоги до зовнішнього вигляду стюардеси?
– Форма має бути чистою та випрасуваною. Всі елементи форми повинні бути присутні: всякі застібки, хустинки, бейджики і т. д. Волосся має бути чисте, щільно зібране, не повинно торкатися коміра сорочки, навіть якщо у вас каре. Воно повинно бути коротким і потрібно заколювати волосся з лицьової сторони, щоб воно не падало на обличчя. Макіяж повинен бути повним, тобто: база, тон, пудра, хайлайтер, туш, тіні, стрілки і головне – червона помада. Також повинен бути манікюр відповідно до стандартів авіакомпанії.
Червона помада, щоб не боялися. Вважається, що акцент на губи робиться з психологічного боку. Червоні губи та усмішка стюардеси допомагає пасажиру розслабитися і не турбуватися під час польоту. Якщо людина боїться літати, то відповідно такий психологічний хід відволікає пасажира від негативних думок.
– Яке у Вас хобі? Чи знаходите для нього час?
– Я дуже люблю грати у волейбол! Займалася в секції десь два-три роки з перервами, грала за команду університету. Також ходжу в спортзал, не так часто, як хотілося б, але все-таки знаходжу для цього час. Насправді часу вистачає і щоб відпочити, і зустрітися з друзями, і займатися хобі. Все, що потрібно, – це лише правильно розподілити час і не лінуватися. Інколи хочеться просто залишитися в ліжку і поспати ще, і ще, і ще... а потім поспати перед рейсом, і так по колу. Насправді таке трапляється, ну, особисто в мене, коли в тебе важкий рейс і ти виснажений, ти просто спиш, дивишся фільми і тобі не хочеться нічого робити, нікуди іти.
– Як із особистим життям? Чи вистачає на нього часу? Кажуть, що стюардеси дуже самотні в цьому питанні – правда це чи ні?
– Думаю, все залежить від людини. Так, ми багато часу проводимо в повітрі, але також у нас є надзвичайна можливість знайомитися з людьми з усього світу. Ми втомлюємося і багато спимо після рейсів, нам трохи важко адаптуватися до різних часових поясів. Чесно, я ніколи не знаю, який сьогодні день тижня чи який сьогодні день. Я можу в середу відповісти, що сьогодні неділя і навпаки. Я знаю лише число і куди я лечу чи звідки прилітаю, або те, що в мене вихідний (сміється – ред.) Втім те, як ти плануєш свій час, відіграє велику роль. Разом з тим, я думаю, що це скоріше міф, чим правда, що на особисте життя не вистачає часу. Ти можеш знайти час для будь-чого, чого ти справді хочеш. Так, це трохи складно, адже ти або літаєш, або спиш, або втомлена, або ще щось, але тут можна постаратися знайти компроміс.
– Чи був у Вас рейс, коли справді було страшно?
– Ні, слава Богу все було завжди добре. Звичайно, людський фактор присутній завжди, інколи налякати можуть навіть банальні речі. Але до турбулентності з часом звикаєш, до якихось інших ситуацій нас тренують. Так, звичайно, не факт, що ти зробиш все як слід, що ти не будеш панікувати чи боятися, але ти діятимеш, коли це буде потрібно!
– Чи вірите Ви у прикмети? Можливо, щось робите обов'язково перед польотом?
– Не особливо вірю, але коли щось забула і повертаюся додому, завжди дивлюсь у дзеркало.
Нагадаємо, раніше 5.ua повідомляв про авіакомпанію Ryanair, яка анонсувала нові маршрути до України та планує запустити продаж квитків по п'ять євро з Києва до Лондона.
Також дивіться фотогалерею за темою: