фото РБК-Україна

Російський державний інтернет-пошуковик "Спутнік" повністю провалився

    За рік після помпезного запуску він ледве досяг 2548-го місця серед російських сайтів, а реальні заміри його аудиторії не виходять за межі статистичної похибки.

    Про таке повідомляє інформагенція РБК у матеріалі під назвою ""Спутнік" не злетів: через рік аудиторія пошуковика все ще дуже мала".

    Рік тому "Ростелеком" на Петербурзькому економічному форумі урочисто оголосив про запуск державної сервісно-пошукової платформи "Спутнік" (sputnik.ru) з "соціально-орієнтованими" сервісами. За рік на порталі з'явилося кілька таких сервісів: карти, новини, картинки, відео, погода, курси валют, браузер. За функціоналом запущені сервіси відстають від конкурентів – Google, "Яндекс" та Mail.Ru. Наприклад, на картах від "Спутніка" можна прокласти маршрут, але на відміну від схожого продукту "Яндекса" – без урахування часу в дорозі, навігаторів і даних про пробки.

    У "Спутніка" є і специфічні "соціальні" сервіси: пошук організацій поряд з будинком, пошук ліків в аптеках, рекомендації по держпослугах, афіша і окремий пошуковик "Спутнік.Дєті". Особливо відзначають саме останнє: пошук позиціонується, як безпечний для дітей – має фільтри, що обмежують доступ до порнографічної та "іншої шкідливої ​​інформації".

    В РБК порахували: на старті проекту над пошуковиком працювали близько 150 фахівців, за рік команда виросла до 250 осіб, 80% з яких – технічні фахівці. Про підсумки року "Спутнік" відзвітував в офіційній презентації, але й там дані невтішні для РФ.

    Найбільша цифра і предмет гордості у звіті – не кількість користувачів і сервісів, а число сторінок, які пошуковик заблокував і не дав переглянути: таких нарахували аж 2 мільярди. Пік переглядів сайту припадає на перший день роботи – тоді його з цікавості відвідало 550 тис. осіб – і це було більше чверті усіх переглядів за перший місяць, тобто вдруге на нього мало хто заходив.

    12 травня 2015 року російська "Ліга безпечного інтернету" назвала "Спутнік" найбезпечнішим для дітей пошукачем в Рунеті. Це дозволило йому офіційно посісти 2548-ме місце в рейтингу російських сайтів за розміром аудиторії.

    За даними видання "Обозреватель", реальна аудиторія "Спутніка" не перевищує 100 тис. осіб на місяць. Це при тому, що розробники розраховували на визнання 40% активних інтернет-користувачів Росії, а це більше 32 млн осіб. За місяць після першого і найбільшого сплеску інтересу до державного пошуковика, за даними TNS Russia, аудиторія сайту скоротилася втричі – до 508 тис., а пізніше вже не оцінювалася. За словами представника TNS Russia Світлани Гребенюк, дані про аудиторію "Супутника" занадто малі, тому не потрапляють у вибірку.

    При цьому повідомляється, що інвестиції в провальний проект були вкладені колосальні – різні джерела називають цифри від 580 млн рублів до 52 млн доларів. І це не межа - президент "Ростелекому" Сергій Калугін в інтерв'ю газеті "Коммерсант" в лютому говорив, що в 2015-му "Спутнік" отримає ще близько 600-800 млн руб. – "на розвиток технологій обробки великих даних".

    Попередній матеріал
    Вища рада юстиції має запрацювати вже у червні
    Наступний матеріал
    Росія в останню мить зірвала зустріч "нормандської четвірки"

    СБУ викрила шахрайську схему фінансування терористів "ДНР" за допомогою інтернет-банкінгу

    В інтернеті з'явилось відео, як російські найманці на Донбасі обшукують автомобілі ОБСЄ

    Україна вперше візьме участь в Євродіалозі з управління інтернетом

    "Подумав, що відео з Прип'яті" – в інтернеті набирає популярність відео безлюдного вокзалу в Криму