podrobnosti.ua

"Укрзалізницю" можуть позбавити права встановлювати ціни на перевезення

    Міністерство інфраструктури хоче змінити систему тарифоутворення на перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом.

    Міністерство інфраструктури України планує змінити систему тарифоутворення на перевезення пасажирів і вантажів залізничним транспортом, зокрема, зберегти регульовані державою тарифи і ввести вільні тарифи за домовленістю сторін, які буде формувати новий орган – Нацкомісія з регулювання транспорту, позбавивши тим самим цього права Держадміністрацію залізничного транспорту ("Укрзалізниця").

    Про це журналістам повідомив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський, пише УНІАН.

    "Державні тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні, все, що економічно необґрунтовано, - це соціальний договір, хтось мусить за це заплатити, також має бути вільне тарифоутворення в нерегульованій сфері, все, що держава не регулює, буде вільно", - заявив глава міністерства.

    Відповідно до розробленого Мінінфраструктури проекту закону про залізничний транспорт, розрахунки за роботи (послуги) на залізничному транспорті, щодо яких не здійснюється державне регулювання тарифів, здійснюються за вільними тарифами, які визначаються за домовленістю сторін і не суперечать законодавству про захист економічної конкуренції.

    Водночас тарифи на послуги з перевезення пасажирів у соціальному сегменті перевезень встановлюються відповідно до умов договорів між відповідним центральним або місцевим органом влади і перевізником.

    Зараз тарифи на перевезення вантажів у межах України є державно регульованими і розробляються "Укрзалізницею" спільно з Мінінфраструктури за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном.

    За словами міністра, функції з держрегулювання тарифів на залізничному транспорті будуть передані новому органу - Національній комісії з регулювання транспорту.

    Законопроект передбачає, що Нацкомісія, крім формування (орган буде затверджувати методику тарифів на залізничному транспорті) і регулювання тарифної політики, буде узгоджувати з урядом інвестиційні програми з метою визначення інвестиційної складової в структурі тарифу, тобто коштів, передбачених на розвиток об'єктів інфраструктури.

    Крім цього, Пивоварський зазначив, що згідно із законопроектом, оператором інфраструктури виступає публічне акціонерне товариство на базі "Укрзалізниці", що створюється, а також інші оператори інфраструктури загального і незагального користування, тобто заводи і підприємства, які продають доступ до власної залізничної інфраструктурі.

    За його словами, публічне акціонерне товариство на базі "Укрзалізниці" буде відповідати за експлуатацію та модернізацію інфраструктури і перебуватиме у 100% держвласності без права відчуження.

    Попередній матеріал
    Віллу Майкла Джексона виставили на продаж за 100 млн доларів
    Наступний матеріал
    Президент звільнив Долгова з посади посла України в Бельгії, Люксембурзі та глави Місії при НАТО

    "Укрзалізниця" оголосила технічний дефолт

    "Укрзалізниця" підсумувала перші півроку експлуатації вітчизняних потягів "Тарпан"

    "Укрзалізниця" втратила на пасажирських перевезеннях 8 млрд грн

    Укрзалізниця обладнала електроопаленням понад 90% пасажирських поїздів