5.ua

Окупанти змушують кримські медіа перереєструватись за законами РФ

    До 1 січня всі кримські ЗМІ, що працювали за українськими законами, повинні перереєструватися за російським законодавством. Тоді ж Роскомнадзор почне карати ті кримські ЗМІ, які ведуть "провокаційну політику", попередила окупаційний "заступник міністра внутрішньої політики, інформації та зв'язку республіки" Юлія Мартинова.


    Власне перереєстрація за окупаційними російськими законами займає близько півтора місяців, розповідає видавець феодосійської газети "Кафа" Ірина Прокопюк. Кримські видавці, за її словами, просто не знають російських законів, тому прогнози подальшої діяльності для неї сумні.

    Вписуватися в російські реалії кримські ЗМІ почали ще до березневого "референдуму". Державні медіа ("Кримська газета"ДТРК "Крим"), раніше транслювали точку зору Партії регіонів, та швидко переорієнтувалися на "Єдину Росію", каже кримський політолог Сергій Костинський.

    Одночасно йде видавлювання з Криму тих ЗМІ, що належали опозиційним українським бізнесменам чи політикам. Першою стала "Чорноморська телерадіокомпанія" народного  депутата від "Батьківщини" Андрія Сенченка: напередодні березневого "референдуму" канал відключили від ефіру без пояснення причин, розповідає юрист компанії Андрій Беспоясний, а в серпні через борг радіотелевізійного передавального центру (РТПЦ) заарештували майно ТРК. Борг частково виплачений, зараз "Чорноморська ТРК" судиться за поновлення мовлення.

    Незалежні медіа, що не визнають анексії Криму, вивозять свої редакції з півострова. Так, інтернет-ресурс "Події Криму" переїхав до Дніпропетровська, - повідомив його главред Руслан Югош. На його думку, свобода слова в Криму залишилася лише в інтернеті, оскільки українське законодавство не вимагало реєстрації інтернет-ЗМІ. Частина редакції інтернет-видання "Центр журналістських розслідувань" перебралася до Києва після того, як його головного редактора викликали в прокуратуру на "профілактичну бесіду" і вилучили всю техніку (вони орендували приміщення у "Чорноморської ТРК"). Костинський прогнозує, що в 2015 році сайти багатьох видань будуть заблоковані: "Незалежні кримські ЗМІ пишуть, що Крим - це українська територія, що там відбуваються численні порушення прав людини. Свобода слова для них - говорити про це".

    Деякі видання вже отримали попередження про екстремізм. Лист з російського центру "Е" прийшов в газету кримськотатарського меджлісу "Авдет", робота якої заблокована вже кілька тижнів після арешту будівлі кримськотатарського меджлісу. Попередження отримало і керівництво самого популярного, згідно з рейтингами, каналу півострова - кримськотатарського телеканалу ATR, що належить бізнесмену Лянуру Іслямову. У листі з центру "Е" з посиланням на кримське управління Роскомнадзора говориться, що телеканал ATR "наполегливо закладає думку про можливі репресії за національною і релігійною ознакою, сприяє формуванню антиросійського громадської думки"

    За словами гендиректора ATR Ельзари Іслямової, керівник Роскомнадзора Олександр Жаров публічно обіцяв залишити частоти за всіма кримськими телеканалами і тепер їм доводиться бути обережним: прямих ефірів стало менше, гостей попереджають, щоб не порушували закон. Експерти сходяться на думці, що у ATR виникнуть проблеми або при перереєстрації, або при отриманні ліцензії на мовлення.
    Попередній матеріал
    На дострокових виборах буде обрано лише 420 народних депутатів - Луценко
    Наступний матеріал
    Столтенберг: НАТО може розміщувати свої війська де завгодно