5.ua

Генпрокуратура застерігає від рейдерства при проведенні люстрації суддів

    Генеральна прокуратура України братиме участь в люстрації судової системи винятково в установленому законом порядку. Про це повідомили в прес-службі ГПУ після прийняття Закону про люстрацію суддів в Україні 8 квітня.

    В повідомленні підкреслюється, що органи прокуратури ведуть конструктивну і наполегливу боротьбу із судовим рейдерством та домагаються скасування незаконних судових рішень А головною слабкою ланкою будь-якої люстраційної кампанії в судовій системі, в Генпрокуратурі вважають необхідність давати оцінку законності судових рішень суддів, які підлягають люстрації.
    "Особливість полягає у тому, що для притягнення судді до відповідальності треба спочатку визнати його рішення незаконними, тобто скасувати його у порядку, передбаченому чинним законодавством. Інакше судові рішення, що вступили у законну силу, є чинними, і суддя може справедливо заперечити свою провину тим, що незаконність його рішень ніким не встановлена", - повідомляють в ГПУ
    При тому, ГПУ звертає увагу, що згідно ст. 125 Конституції України створення особливих або надзвичайних судів не допускається. Також жоден інший орган або громадська організація не може привласнити собі повноваження органу судової влади. А відтак, встановити незаконність судового рішення певного судді може лише відповідний український вищий суд або Європейський суд з прав людини.
    Крім того, Вища рада юстиції має повноваження для ухвалення рішення про звільнення судді з посади, яке має затвердити орган, що призначав суддю – Верховна Рада України або Президент. Як відомо, суд не може за власною ініціативою переглядати власні рішення або оскаржувати їх в інших судах.
    Тому експерти ГПУ пропонують наступний порядок, у якому ключову роль буде брати прокуратура: держава або зацікавлені особи, або будь-які дорадчі громадські органи та організації, що прийшли до висновку про притягнення судді до відповідальності, звертаються до прокурора, який вносить до відповідного суду апеляційну чи касаційну скаргу або заяву про перегляд рішення за нововиявленими обставинами.
    "Після задоволення заяви прокурора виникають підстави для притягнення судді до відповідальності (в т.ч. до кримінальної), оскільки є судове рішення, яким встановлено незаконність того, що постановляв цей суддя. Вищенаведені проблеми пропонується обговорити з усіма зацікавленими сторонами громадянського суспільства з метою створення концепції, що визначає участь органів прокуратури у боротьбі із судовим рейдерством та у скасуванні незаконних судових рішень", - резюмують в ГПУ.

    Як відомо, 8 квітня Верховна Рада прийняла Закон про люстрацію суддів. Зокрема новоприйнятий Закон закріпив норму звільнення з посад осіб, які виносили рішення, спрямовані на обмеження конституційних прав і свобод громадян, у тому числі на участь у мирних зібраннях або у зв'язку з участю у мирних зібраннях, зниження рівня корупції в системі судів загальної юрисдикції.

    Попередній матеріал
    У Києві руйнується легендарний будинок швидкої допомоги
    Наступний матеріал
    Мистецтво в окупації. У київському музеї проходить кримськотатарська виставка