YouTube / European Molecular Biology Laboratory (EMBL)

Вчені зняли на відео перші години життя ембріона ссавців

Мікроскоп нового типу дав змогу вченим вперше простежити, як відбувається розвиток зародка ссавців в перші дні життя.

Вчені простежили розвиток нового життя, починаючи із запліднення яйцеклітини і закінчуючи утворенням бластоцисти, яка прикріплюється до стінки матки, повідомляє журнал Nature Methods.

Ембріони ссавців вкрай чутливі до яскравого світла, який використовується в стандартних мікроскопах із високою роздільною здатністю. Інша техніка (мікроскопія площинного освітлення) дає змогу показати лише один тонкий зріз ембріона, зводячи до мінімуму опромінення живого організму.

Німецькі вчені сконструювали інвертаційний мікроскоп площинного освітлення, за допомогою якого їм вдалося зняти розвиток зародка миші від стадії зиготи (заплідненої яйцеклітини) до стадії бластоцисти.

Також дослідники з'ясували, що диференціація клітин вперше відбувається, коли зародок виростає з 8 до 16 клітин. Під час розподілу ті клітини, що залишаються всередині зародка (8 штук), перетворяться на організм тварини, а клітини на зовнішній стороні (помічені синім кольором) стануть плацентою.

Як повідомляв 5.ua, 8 жовтня 2014 року Нобелівську премію з хімії присудили за "супермікроскоп".

Експерт назвав країни ЄС із проросійським лобі, які можуть завадити ухваленню безвізового режиму з Україною