svit24.net

Вчені знайшли спосіб як "омолодити" нервову тканину

За допомогою "очищення" клітин від залишків білків можливо повернути їм здатність рости і ділитися

Науковці із Стенфордського університету виявили, що "очищення" стовбурових клітин від надлишку білків дає змогу відновлювати їхню здатність до росту, а також поділу. Про це повідомляє Naked science. Для самих вчених це стало великою несподіванкою.

"Ми були здивовані, оскільки пасивні стовбурові клітини нейрональні, як вважається, – це такі "недоторкані" клітини, що просто чекають активації", – розповіла одна з дослідників Енн Брюне.

Фактично Енн Брюне та її колегам з Стенфордського університету вдалося "очистити" стовбурові клітини від старих білків і тим самим відновити їх здатність до росту і поділу.

Білкові агрегати накопичуються в них навіть швидше, ніж в активно працюючих стовбурових клітинах, оскільки їх здатність утилізувати ці молекули нижче. Протеїни укладаються в лізосоми – вчені показали, що відповідні гени продовжують працювати і у "сплячих" стовбурових клітинах, – однак не переробляються: гени протеаз, необхідні для цього, у них залишаються вимкнені. Так, незважаючи на більш повільний метаболізм білків, "спляча" клітина накопичує їх куди більше, а її лізосоми ростуть. З часом цей процес лише прискорюється, і стовбурова клітина втрачає здатність нормально відгукуватися на сигнали до активації; організм втрачає ще одну можливість відновлення.

Автори починали роботу протеаз безпосередньо, або поміщали клітину в умови дефіциту ресурсів, в яких вона майже зовсім зупиняла синтез нових білків і потроху "очищалася" сама. Як кажуть вчені, можливо, в майбутньому будуть знайдені препарати, які вчиняють таке "очищення" і в людському мозку, відновлюючи його безцінний ресурс регенерації.

Як повідомляв 5.UA, наприкінці 2017 року вченим китайської Академії наук вдалося успішно клонувати двох макак, використовуючи методику, якою клонували вівцю Доллі.

У Києві вдруге за півроку затримали "злодія в законі" на прізвисько "Професор"