University Of Warwick

Вчені виявили в екзопланети хвіст комети

Дослідники виявили у екзопланети хвіст довжиною кілька мільйонів кілометрів, що складається з атомів водню.

Планетологи зі Швейцарії, Великобританії, Франції та США виявили, що гарячий нептун Gliese 436b втрачає свою атмосферу настільки швидко, що це робить його схожим на комету. Результати своїх досліджень автори опублікували в журналі Nature, а коротко з ними можна ознайомитися на сайті Science News, передає Lenta.ru.

Екзопланета Gliese 436b обертається з періодом у 2,64 доби навколо червоного карлика (масою 0,41 і радіусом 0,42 від сонячних) і перебуває в сузір'ї Лева на відстані 33 світлових років від Землі. Вона має подібні до Нептуна розміри, однак через близьке розташування до світила температура на ній вище, ніж на Меркурії - найближчої до Сонця планети.

Вчені за допомогою телескопів Hubble і Chandra виявили у екзопланети хвіст довжиною кілька мільйонів кілометрів, що складається з атомів водню. Загалом Gliese 436b, за оцінками вчених, втратила до десятої частини своєї атмосфери. У випадку, коли гарячий нептун перебуває ще ближче до свого світила, ніж Gliese 436b, він може повністю втратити свою атмосферу і перетворитися в розігріту кам'янисту планету без неї.

Атмосферу планета втрачає під дією рентгенівського випромінювання батьківської зірки, а виявити цей ефект вдалося завдяки зміні яскравості світила під час проходження Gliese 436b по його дискові.

Сучасна швидкість втрати атмосфери Gliese 436b сягає тисячі тонн в секунду, проте в минулому, ймовірно, вона була вище. Всього, за розрахунками вчених, за мільярд років планета втратила 0,1 % своєї маси. Як зазначають фахівці, багато твердих екзопланет починали свою еволюцію як гарячі нептуни, однак до цих пір астрономам вдалося знаходити тільки кам'янисті екзопланети, з яких їх світила вже зірвали всю атмосферу.

СБУ схопила на хабарах податківця і держслужбовців Миколаївщини (фото)