5.ua

Вчені виявили найвіддаленішу карликову планету Сонячної системи

Американські вчені виявили карликову планету, яка вважається найвіддаленішим від Сонця об'єктом Сонячної системи, про існування якого відомо астрономам.

Планета, яка, найімовірніше, майже повністю вкрита льодом, отримала назву 2012 VP113.

Астрономи жартома прозвали її "Байденом" на честь віце-президента США Джозефа Байдена, оскільки у назві планети є абревіатура слова "віце-президент" – VP, відмічає ВВС.

За результатами досліджень Скотта Шепарда з Інституту науки Карнегі у Вашингтоні і Чадвіка Трухільо з обсерваторії Джеміні на Гавайських островах, щоб повністю обігнути Сонце "Байдена" потрібно близько 4 тисяч років.

Як повідомляється у статті, опублікованій в журналі Nature, карлик віддалений від сонця майже на 12 млрд км, а у найбільш далекій точці своєї орбіти - на 67 млрд км. Для порівняння - Земля знаходиться від Сонця на відстані 149 млн км.
    Виявили 2012 VP113 вдалося під час дослідження хмари Оорта, навколишнього Сонячну систему.
    Хмара Оорта складається з комет та інших крижаних тіл, воно віддалене від Сонця приблизно на один світловий рік. Вважається, що вона сформувалася на ранньому етапі розвитку Сонячної системи з об'єктів, що були розсіяні далеко в космос гравітаційними ефектами планет-гігантів.

Відмітимо, при вивченні хмари Оорта вчені сподіваються виявити ще ряд планет, схожих на "Байдена".

Фото: NASA/JPL-Caltech