nasa.gov

Вчені NASA виявили найменшу галактику раннього Всесвіту

Астрономи за допомогою телескопів "Хаббл" і "Спітцер" виявили найменший об'єкт з усіх, які коли-небудь спостерігалися в ранньому Всесвіті.

Галактика існувала вже через 400 млн років після Великого Вибух - 13,8 млрд років тому, йдеться у повідомленні на сайті NASA.

Команда дослідників дала об'єктові назву Tayna, тобто "первонароджена" в перекладі з мови аймара, якою розмовляють в Андах. Попри це, "Хаббл" і раніше виявляв галактики - рекордсмени за дальністю розташування. В даному випадку виявлена галактика є найдрібнішою і найбільш  тьмяною новоствореною галактикою з усіх, які були виявлені раніше. Такі тьмяні галактики можуть найкращим чином розповісти про структуру раннього Всесвіту та еволюцію ранніх галактик.

Леопольда Інфанте, один із авторів дослідження, підкреслив: "Завдяки виявленню цього об'єкта, ми зможемо більш детально вивчити тьмяні галактики, які були утворені незабаром після Великого Вибуху".

За інформацією NASA, галактика була виявлена під час дослідження гігантського кластера MACS0416.1-2403, який розташовується на відстані чотирьох мільярдів світлових років від Землі. Маса кластера дорівнює масі мільйона мільярдів сонць.

Як повідомляв 5.ua, 4 жовтня 2015 року NASA показало захопливий знімок особливої галактики.

Терористи активізували обстріли позицій сил АТО вздовж лінії розмежування - штаб