Фото pubs.acs.org

Українські вчені винайшли штучну електронну мову

Науковці із Київського національного університету імені Шевченка представили концепцію штучної електронної мови.

У журналі CS Applied Materials & Interfaces були опубліковані результати досліджень науковців, які вигадали датчик, що аналізує речовини і передає інформацію про них в комп'ютер.

Автори стверджують, що пристрій буде працювати аналогічно зв'язці смакових рецепторів і головного мозку у людини.

Датчик являє собою тришарову двовимірну структуру. Основа складається з кремнію, на який нанесено шар рідкої речовини, який і піддається аналізу. Закриває всі зверху третій шар - скло. Вчені використовували той факт, що провідні властивості такої системи (транспорт електронів під дією світла, що падає на скло) залежать від проміжного (другого) рідкого шару.

Вчені вважають, що типові мовні відчуття визначаються типом рідини, а з ним можна пов'язати провідні властивості системи, які повинні бути заздалегідь відомі і використані для визначення смаку рідини.

Результати досліджень можна буде використати у фармацевтичній і харчовій промисловості, в митниці, службах екологічного контролю та інших областях, де може знадобитися штучний аналог людського мови.

Київрада здала "Жовтень" в оренду на 5 років