plus.google.com

Учені з'ясували, що старші діти в середньому розумніші, а молодші здоровіші

Нові дослідження Лейпцизького університету показують, що популярні стереотипи щодо старших та молодших дітей здебільшого несправедливі.

Лейпцизький проект - поки що другий за обсягом з усіх досліджень, що вивчали вплив порядку народження на розвиток дитини, повідомляє "BBC Україна".

Під час нового дослідження Лейпцизького університету науковці спостерігали за характером 20 тис. людей з Великої Британії, США та Німеччини, а саме за рівнем невротизму, екстраверсії, сумлінності, привітності і відкритості досвіду. Вчені дійшли висновку, що ці риси не залежать від того, чи є ви старшою, середньою чи молодшою дитиною у сім’ї.

Але наука дедалі переконливіше доводить, що порядок народження впливає на інші чинники: старші діти у середньому розумніші, а наймолодші – здоровіші і більше схильні до гомосексуальності.

Зокрема, лейпцизькі дослідники встановили незначну різницю в рівні інтелекту братів і сестер: первістки зазвичай дещо розумніші від наступних дітей, а ті своєю чергою – від ще молодших. Також різнилося й те, наскільки розумними вони самі себе вважають: первістки більш охоче погоджувались з твердженнями на кшталт "я кмітливий" або "я швидко засвоюю нову інформацію".

Хоча причини такої різниці достеменно не відомі, попередні дослідження дозволяють припустити, що це пояснюється скоріше соціальним статусом старшої дитини у родині, ніж біологічними особливостями внутрішньоутробного розвитку. Вважається, що вищий соціальний статус може бути причиною незначної переваги в інтелектуальних здібностях.

Схоже, що молодші діти зазвичай здоровіші від старших братів і сестер. Науковці стверджують, що інша особливість, пов'язана з порядком народження, – це стан здоров'я.

У низці досліджень, зокрема Королівського університету Белфаста, науковці вивчали зв'язок між порядком народження і частотою захворювання на діабет 1-го типу. Як виявилось, ті, хто народився другим, третім і так далі, мали менший ризик діабету порівняно з первістками. Фахівці припускають, що це може бути пов’язано зі змінами в материнському лоні або з умовами зростання, наприклад, пізнішим контактом з інфекціями.

Молодші діти зазвичай раніше стикаються з різноманітними інфекціями, бо старші брати і сестри приносять їх зі школи. На думку дослідників, це стимулює імунну систему молодших дітей і зменшує ризик її внутрішніх порушень, які призводять до автоімунних захворювань, зокрема діабету 1-го типу.

Окрім того, вчені, зокрема професор Тоні Боґерт з канадського Університету Брока, говорять про те, що чоловіки, в яких більше старших братів, більш схильні до гомосексуальності. Цей ефект отримав назву "феномен старшого брата" – з кожним старшим братом дещо зростає ймовірність того, що чоловіка будуть приваблювати інші чоловіки.

Як повідомляв 5.ua, 7 жовтня 2015 року в Массачусетському технологічному інституті дослідники випробували сучасний штучний інтелект за допомогою шкільного алгоритму тестування на IQ - і штучний інтелект не пройшов дитячий IQ-тест.

Сьогодні у Мінську збереться Тристороння контактна група