ukranews.com

Учені з'ясували, що гарячі юпітери могли утворитися через "планетарний більярд"

Газові гіганти - гарячі юпітери - могли утворилися в результаті "планетарному пінг-понгу", тобто зіткнення молодих планет.

Повідомлення про це опубліковало видання New Scientist.

Ця теорія спростовує теорію, що гарячі юпітери мігрували з крайніх регіонів своїх систем. Більшість молодих екзопланет були ідентифіковані як гарячі юпітери, газові гіганти, які здійснюють оборот навколо своїх зірок за дні або навіть години.

"Присутність гарячих юпітерів стала справжнім відкриттям для мисливців за планетами і поставила під сумнів основні теорії формування планет", - пояснив Айрон Боулі, дослідник із університету у Ванкувері і Канаді.

Раніше теорії, які пояснювали появу гарячих юпітерів, базувалися на тому, що вони були сформовані як мінімум на такій же відстані від зірки, на якій Земля знаходиться від Сонця, а потім мігрували ближче до центру системи. Та останні відкриття, зроблені за допомогою телескопа Кеплер, спростували це припущення. Вчені виявили великі скелясті планети, які оберталися недалеко від зірок. Такі планети повинні були зібрати навколо себе газ і пил під час подорожі до центру зоряної системи, але цього не сталося.

Також дослідники виявили системи, в яких кілька скелястих планет збиралися на близькій відстані одна до одної. Більшість із цих систем у кінцевому підсумку стають нестабільними, що призводить до зіткнення планет. У разі, якщо це зіткнення відбувалося відносно повільно, планети могли об'єднатися і утворити ядро молодої планети, яка потім збирала навколо себе газ і пил, що виходили від зірки. Ці процеси могли призвести до формування гарячих юпітерів.

Вчені перевірили таке припущення за допомогою комп'ютерного моделювання і, за словами дослідників, нове відкриття не заперечує того, що планети мігрують ближче до зірки, але висуває нову версію формування гарячих юпітерів.

Як повідомляв 5.ua, 15 жовтня 2015 року NASA опублікувало 4К відео зі знімків Юпітера.

Глава МЗС Британії: Безпеку в аеропортах доведеться переглянути, якщо підозри про теракт на борту А321 за участю ІДІЛ справдяться