york.ac.uk

У Великій Британії знайшли найдавніший мезолітичний кулон

Знахідка свідчить про широкі культурні зв'язки між народами Північної Європи

Археологи виявили на території Великої Британії найдавнішу з відомих науці мезолітичну прикрасу. Дослідження, присвячене знахідці, опубліковано у виданні Internet Archaeology, про нього також сьогодні повідомляється на сайті Йоркського університету.

Вік знахідки - 11 тис. років. Кулон виявили ще в 2015 році під час розкопок на мезолітичній стоянці в Стар-Карр в Північному Йоркширі. Підвіску знайшли в придонних відкладеннях озера, а її справжню наукову цінність з'ясували після мікроскопічного дослідження. Сланцева підвіска має трикутну форму і досягає близько трьох міліметрів завтовшки. Довжина сторони - близько 30 мм. Кулон гравійований лініями, які, на думку археологів, можуть символізувати дерево, листок або використовуватися для розрахунків.

Археологи не знають, кому належав кулон. Найімовірніша гіпотеза - його носив давній шаман, оскільки раніше на місці розкопок було виявлено головний убір з червоними оленячими рогами, який, ймовірно, належав йому.

За інформацією видання, раніше аналогічні прикраси знаходили в Скандинавії. У Данії виявляли бурштинові кулони, на яких були нанесені схожі гравіювання. Широкій публіці кулон буде представлений на виставці в Йоркширському музеї, яка пройде в період з 27 лютого по 5 травня 2016 року. Знахідка свідчить про широкі культурні зв'язки між народами Північної Європи: після останнього льодовикового періоду рівень моря був нижче, ніж сьогодні, що дозволило людям контактувати між собою.

Як повідомляв 5.ua, 25 вересня 2015 року в Болгарії археологи знайшли золотий кулон, якому більше 6 тис. років