ukranews.com

У Шотландії знайшли сотні слідів гігантських динозаврів

На території Шотландії колись мешкали гігантські динозаври, які бродили по мілководдю. Про це свідчать сотні відбитків лап, які відомий палеонтолог Стівен Брюсатт випадково виявив на дні лагуни біля узбережжя острова Скай.

Про знахідку повідомляється в журналі Scottish Journal of Geology.

Динозаври залишили сліди приблизно 170 млн років тому (середній юрський період), і збереглися вони у вапняку і пісковику на дні лагуни, який можна побачити тільки під час відпливу. Це перші сліди зауропод (великих травоїдних динозаврів, до яких належать диплодоки і брахіозаври) на території Шотландії - причому жили вони дещо південніше, а до острова Скай сліди потрапили через зсуви тектонічних плит.

Брюсатт зауважив: "Безліч зауропод ходили туди-сюди по лагуні. Це був їхній дім, вони там благоденствували. Хаотична мішанина зі слідів нагадує танцмайданчик, дискотеку динозаврів".

Відбиток великого кігтя на крайньому пальці передньої лапи (аналога великого пальця у людини) одного з динозаврів свідчить про те, що динозавр поки ще невідомого науці виду був одним із найдавніших пращурів зауропод. Довжина відбитків вказує на габарити динозаврів: до 15 метрів у довжину і вагою до десяти тонн.

Динозаври залишили свої сліди там, де навіть під час відпливу досить глибоко. Вчені нині висувають гіпотези щодо того, що робили в таких місцях зауроподи: ймовірно, шукали водорості собі на прожиток, ховалися від хижаків або навіть охолоджувалися під час спеки.

Як повідомляв 5.ua, у квітні 2015 року в Китаї будівельники знайшли 43 скам'янілі яйця динозавра.

Туреччина оприлюднила опис підозрюваного у причетності до вибуху в стамбульському метро