www.foxnews.com

У Мехіко археологи знайшли тунель в піраміді ацтеків

Мексиканські археологи виявили тунель в ацтекської піраміді Уїцилопочтлі в стародавньому місті Теночтітлан на території сучасного Мехіко.

Він веде до двох закритих камерам, розташованих на центральному майданчику круглої форми, повідомляє Fox News.

Тунель має довжину 8,2 м, 0,5 м в ширину і 1,5 м у висоту. Вхід у тунель закривала тритонна плита, яку підняли в 2013 році. У прихованому нею просторі вчені виявили золоті прикраси, кістки орлів і рештки двох обезголовлених дітей 5-7 років, а також закритий брудом і камінням вузький прохід. На думку археологів, вони виявили свідоцтва ритуальних жертвоприношень стародавніх ацтеків, а камери можуть бути місцем кремації мертвих ацтекських правителів. У 1325-1521 роки індіанці спалювали прах своїх древніх ватажків. Так, в одному зі звітів іспанських завойовників прямо вказується на кремацію, здійснене в 1521 році.

Розпечатати входи в камери вчені планують у 2016 році. Вперше ці порожні простори, розташовані під величезним кам'яним монолітом ацтекського бога землі Тлальтекутлі, археологи виявили в 2007 році за допомогою радарного дослідження.

За інформацією видання, раніше археологи не виявляли поховань спалених тіл правителів ацтеків. У разі, якщо вчені в камерах знайдуть прах ватажків зниклої цивілізації, це стане першим такого штибу відкриттям, що важливо для культурної спадщини Мексики, яка й досі намагається отримати корону Монтесуми (останнього імператора ацтеків) і щит воєначальника Ауісотля з Всесвітнього музею у Відні.

Відомо, що піраміда Уїцилопочтлі - це комплекс храмових споруд у столиці ацтеків Теночтітлані. Висота піраміди досягала 60 м, на її вершині розташовувалися храми бога сонця і війни Уїцилопочтлі і бога дощу і родючості Тлалока. Піраміда була зведена приблизно в 1325 році і через двісті років стала культовим центром держави ацтеків. У 1521 році велика частина комплексу Уїцилопочтлі була розграбована і знищена іспанськими завойовниками. До теперішнього часу збереглися останки нижній частині Уїцилопочтлі, розкопками яких займаються археологи.

Як повідомляв 5.ua, на початку листопада 2015 року вчені виявили ще одну таємницю єгипетських пірамід. Дослідження може відкрити нову епоху в археології.

У Фонді держмайна назвали найбільший ризик у приватизації ОПЗ