ust-for.com.ua

Резерви підземних вод на планеті стрімко зменшуються – вчені

Людство за останні роки суттєво виснажило обсяг підземних вод нашої планети, про що свідчать супутникові дані. Встановити, скільки води ще залишається у найбільш перевантажених водоносних шарах, дослідникам поки що не вдається.

Про це повідомляє "Радіо "Свобода", посилаючись на висновки вчених, оприлюднених в журналі Water Resources Research. Зокрема, після спостереження за підземними резервуарами води впродовж десятиліття, з 2003 року по 2013 рік, вчені Каліфорнійського університету в Ірвайні відслідкували, що вісім найбільших водоносних горизонтів є "виснаженими": обсяги води майже вичерпані, і вона не відновлюється. Дослідники також зазначають, що п’ять інших можна вважати "дуже виснаженими".

Як повідомляє видання, найбільш виснаженим фахівці називають Арабський водоносний горизонт, який обслуговує понад 60 млн людей на Близькому Сході. Закінчуються резерви і у водоносного горизонту річки Інд, що охоплює північно-західну Індію і Пакистан. Вчені прогнозують, що ситуація погіршуватиметься і надалі через кліматичні зміни і зростання населення Землі.

Рада прийняла закон про відкритість роботи народних депутатів