dozor.kharkov.ua

Німецьким вченим вдалося розшифрувати найдавнішу ДНК людини

Дані дослідження показують, що рід Homo відокремився в групу набагато раніше, ніж вважалося - і це змушує переглянути уявлення про еволюцію людини.

Німецькі вчені змогли розшифрувати ДНК, яка була витягнута зі скам'янілостей, вік яких оцінюється в 300-400 тисяч років, повідомляє "Дзеркало тижня".

Результати досліджень ДНК, яка є найдавнішою з усіх раніше знайдених, можуть відсунути дату появи предків неандертальців і сучасної людини на кілька тисяч років. Так, у середині 1990 років вчені виявили тисячі кісток і зубів, які належали 28 індивідуумам в іспанському могильнику Ущелина кісток. Зуби, щелепи та великі порожнини носа у знайдених останках вказували на те, що скам'янілості належать виду людей, близькому до неандертальців, тому спочатку вчені визначили скам'янілості як належні гейдельбергській людині.

Дослідження, проведені в 2013 році, показали, що мітохондріальна ДНК (мтДНК) останків показала багато спільного з мтДНК денисовців – іншого виду стародавніх людей, про яких вченим на сьогодні відомо дуже мало. У результаті подальших досліджень учені просканували ДНК, одержану з частини ноги, і виявили, що в ній набагато більше алелей неандертальців, ніж денисовців. Це означає, що предки неандертальської людини відокремилися від основного стовбура Homo (у тому числі денисівців) дуже рано (хоча при пізніших контактах мали місце обмежені випадки схрещування).

Також німецькі вчені стверджують, що предки Homo sapiens розійшлися з предками неандертальців і денисовців приблизно 550-765 тис. років тому, що від 100 до 400 тисяч років раніше, ніж раніше вважали дослідники. Настільки давнє виділення предків людини розумної в окрему групу змушує переглянути сучасні уявлення про еволюцію людини і її розселення по планеті.

Як повідомляв 5.ua, у липні 2015 року на острові Хортиця знайшли поховання вождя або жерця стародавнього племені.

Правила війни грають проти бійців, які повертаються із зони АТО – психолог