Фото nasa.gov

NASA має намір відправити наносупутники до інших планет

NASA планує розширити сферу використання мініатюрних космічних супутників CubeSat, використавши їх для дослідження інших планет.

Про це повідомляє Lenta.Ru.

За інформацією видання, ідею відпрацюють на прототипі, який підготує інженер-технолог Джеймі Еспер з Центру космічних польотів Годдарда. Він запропонував об'єднати два CubeSat, щоб створити придатний для місії апарат.

Після виходу у відкритий космос один із наносупутників виконає роль сервісного модуля, який доставить апарат до потрібної планети. Другому CubeSat відведуть роль зонда і сконструюють так, щоб він витримав швидкий спуск в атмосферу планети.

Видання відзначає, що інженер-технолог Еспер планує випробувати прототип зонда влітку. Пристрій скинуть зі стратостата: очікується, що він полетить до поверхні Землі приблизно зі швидкістю звуку. Якщо пощастить, інженер планує провести повторний експеримент по скиданню прототипу зонда до Землі у наступному році – цього разу з Міжнародної космічної станції. Фахівець розраховує, що його пошуки привернуть увагу потенційних партнерів, які будуть готові працювати над створенням сервісного модулю.

Наносупутниками називають космічні апарати особливо малих розмірів: широко поширена платформа CubeSat складається з модулів у вигляді куба з ребром у десять сантиметрів і важить близько 1 кг. Такі супутники дуже легко ввести в дію (додавши до основного вантажу ракет-носіїв або викинувши вручну у відкритий космос з МКС або з шаттлу), що робить їх ідеальним засобом для бюджетних наукових досліджень. Відсутність реактивного двигуна істотно обмежує їх маневреність і скерованість. Поки ж наносупутники запускають у космос переважно з метою вивести їх на навколоземну орбіту.

Нагадаємо, нещодавно NASA представила перспективний проект робота-кальмара, який розроблено для пошуку життя в підлідних океанах Європи, Ганімеди та інших небесних тіл. Енергію для м'якого робота постачають мінливі магнітні поля.

Хроніка АТО за добу: один український військовий загинув, бойовики ведуть вогонь по усій лінії розмежування