NASA

На Плутоні виявили вищі від Карпат льодяні гори

Зроблені зондом New Horizons знімки продемонстрували дослідникам, що на Плутоні є вищі від Карпат гори, які складаються з льоду.

На сайті NASA опубліковані перші знімки, які зробив космічний апарат New Horizons під час свого історичного польоту повз Плутон. Вони вказують на геологічну активність на карликовій планеті та її супутнику Хароні. Плутон і Харон виявилися абсолютно несхожими, це стало поки одним з найдивовижніших відкриттів місії. Харон - сірий, а Плутон - швидше червоного кольору.

Знімки New Horizons також продемонстрували, що північний полюс Харону вкритий шаром темного пилу. Цей район дослідники назвали "Мордор". Вчені також дали назву області у формі серця на поверхні Плутону - її назвали на честь Клайда Томбо, який відкрив Плутон у 1930 році.

Нагадаємо, 14 липня New Horizons наблизився до Плутона на відстань 12,5 тисяч кілометрів і назбирав величезний обсяг даних. Знімки поверхні показали ландшафт, який сформувався внаслідок геологічних процесів в останні 100 мільйонів років.

Землю і Плутон розділяють майже п'ять мільярдів кілометрів. Віддаляючись від Плутона, New Horizons й надалі спостерігатиме за ним, щоб вивчити його темний бік. Потім станція, можливо, попрямує убік пояса Койпера. Загалом історична для освоєння космосу місія New Horizons розрахована на 15-17 років. Апарат вилетів із Землі у січні 2006 року.

Ніякого "особливого статусу" для Донбасу в проекті змін до Конституції немає і бути не може – Порошенко