lenta.ru

Астрономи знайшли в сузір'ї Хреста "планету-вигнанку"

Астрономи виявили екзопланету-ізгоя, яка розташована в 16 разів далі від свого світила, ніж Плутон від Сонця.

Результати своїх досліджень автори опублікували в Astrophysical Journal, а коротко про них йдеться на сайті Каліфорнійського університету в Берклі.

Екзопланета HD 106906 b знаходиться на відстані 650 астрономічних одиниць від сонцеподібної зірки HD 106906. Остання розташована в сузір'ї Хреста на відстані 300 світлових років від Сонця.

Система має дві незвичайні особливості, які й привернули увагу вчених. По-перше, залишки протопланетного диска навколо HD 106906 зрушені вбік відносно зірки. По-друге, площина обертання екзопланети навколо світила має кут нахилу 21 градус. Ці дані дозволили припустити, що HD 106906 b була витіснена на периферію системи щодо свого початкового положення.

Астрономи не знають можливих причин такого явища. На їхню думку, до такої конфігурації тіл в системі могло призвести гравітаційна протидія іншої зірки, яка в минулому опинилася поруч із HD 106906.

Астрономи припускають, що досліджена ними система схожа на Сонячну систему у віці 13 млн років (нинішній вік Сонячної системи оцінюється в 5 мільярдів років), а процеси, які відбуваються в ній, можуть пояснити втрату матерії поясом Койпера.

Як повідомляв 5.ua, на початку листопада 2015 року вчені з'ясували, що гарячі юпітери могли утворитися через "планетарний більярд".

Звільнений кіборг "Рахман": У перший день полону був допит з елементами інквізиції