nasa.gov

Астрофізики виявили потужне випромінювання із галактики з чорною дірою

Астрофізики виявили другу надмасивну чорну діру, енергія гамма-променів від навколишнього матерії якої перевищує сто гігаелектронвольт.

Результати своїх досліджень автори опублікували в The Astrophysical Journal Letters, а коротко про них повідомляється на офіційному сайті NASA.

Галактика PKS 1441+25 розташована на відстані 7,6 млрд світлових років від Землі в сузір'ї Волопаса. У її центрі знаходиться чорна діра, яка важча за Сонце в 70 млн разів. Якби цей об'єкт розташовувався в Сонячній системі, то його горизонт подій знаходився б у межах орбіти Марса.

Чорну діру оточує газопиловий диск, за рахунок якого об'єкт набирає масу. Це супроводжується появою спрямованого випромінювання. У квітня 2015 року вчені виявили це гамма-випромінювання енергією від 40 до 250 гігаелектронвольт (для порівняння, енергія звичайного видимого світла дорівнює 2-3 електронвольт).

Вперше спалах з PKS 1441+25 виявив космічний гамма-телескоп Fermi й пізніше досліджував супутник Swift. Спостереження вчені продовжили за допомогою наземних обсерваторій. Астрофізики виявили один з найбільш високоенергетичних спалахів, будь-коли помічених вченими.

Як повідомляв 5.ua, 24 вересня 2015 року астрономи виявили надмірну активність чорної діри в центрі Чумацького Шляху.

Відбувається уповільнення темпів зростання світової економіки - експерт