newscientist.com

Астрофізики виявили найбільший об'єкт у Всесвіті

Вчені виявили "галактичну стіну". Об'єкт приблизно в 10 тис. разів важче "Чумацького Шляху"

Астрофізики з Іспанії, Естонії, США і Великої Британії виявили, ймовірно, найбільший у Всесвіті об'єкт - галактичну стіну. Дослідження авторів опубліковане на сайті arXiv.org, коротко про нього повідомляє New Scientist.

Вчені припустили існування надскупчення з 830 галактик на відстані 4,5-6,4 млрд світлових років від Сонячної системи. Далекий об'єкт приблизно в 10 тис. разів важче галактики Чумацький Шлях. Діаметр об'єкту оцінюється в 180 мегапарсек.

Надскупчення виявили за допомогою бази даних BOSS (Baryon Oscillation Spectroscopic Survey). Станом натепер вчені не можуть відслідковувати динаміку галактик у відкритій системі, оскільки останні розташовані занадто далеко від Землі.

На думку вчених, Чумацький Шлях і прилеглі галактики, зокрема Туманність Андромеди, входять до іншої групи надскупчень - Laniakea (з гавайської мови - "Незліченні небеса").

Laniakea обмежує собою ділянку, перетин якої має діаметр близько 160 мегапарсек, що понад п'ять тисяч разів більше діаметру Чумацького Шляху. Маса надскупчення перевищує масу Галактики в 100 тис. разів.

Як повідомляв 5.ua, 26 лютого 2016 року фізики передбачили час загибелі Всесвіту