Всесвіт нагадує густу павутину або більбашки піни
naked-science.ru

Аргентинські вчені з'ясували, що космічні порожнечі "поводяться", як гігантські мильні бульбашки

Аргентинські вчені з'ясували, що найбільші елементи масштабної структури Всесвіту зовсім не нерухомі. Нитки і "стіни", складені цілими скупченнями галактик, масштабні войди - порожнечі між ними - переміщуються, сходяться і зливаються, наче мильні бульбашки.

Розміри цих структур перевищують все мислиме, повідомляє Naked Science

Войди - практично позбавлені звичайної і темної матерії порожнечі Всесвіту - тягнуться на багато десятків мегапарсек, сотні мільйонів світлових років, обплетені нитками "космічної павутини". Майже позбавлені матерії, вони не мають власної гравітації. Тому вважалося, що (без урахування змін розмірів, викликаних розширенням Всесвіту) ці войди - нерухомі та статичні. Проте аргентинські астрономи нещодавно показали, що це не так і що "провали Всесвіту" мають рухатися і зливатися одне з одним.

"Ми були дуже здивовані, виявивши такий масштабний, узгоджений рух", - говорить один із авторів роботи Дієго Ламбас. Дані космічного огляду Sloan Digital Sky Survey вчені порівняли з моделлю, яка описує "космічну сітку" масштабної структури Всесвіту, яка містить більше 200 войдів. Виявилося, що вони мають власний рух щодо простору, що розширюється, і чималий - 300-400 км/с.

Самі войди - це лише простір порожнечі, і реально рухаються тільки їх "стінки", складені скупченнями галактик, нитками темною і звичайної матерії. Тому порівняно дрібні войди демонструють тенденцію зливатися один з одним. Їх оточують більш-менш щільні скупчення, які за рахунок своєї гравітації "прагнуть" до зменшення. При цьому більші войди, що лежать в ділянках із щільністю нижче середньої, навпаки, розширюються.

Масштабна структура Всесвіту не статична. У невеликих проміжках часу вона постійно змінюється, причому рухаються всі її деталі - і скупчення галактик, і нитки темної матерії, і навіть практично зовсім порожні войди.

Як повідомляв 5.ua, 11 вересня 2015 року телескоп Hubble зробив фото космічного "соняшника".

Капітану "Іволги" оголошено про підозру в порушенні правил безпеки руху - Генпрокуратура