nature.com

Американські вчені пояснили природу загадкових радіоімпульсів із глибин Всесвіту

Астрофізики пояснили природу разового надзвичайно потужного радіоімпульсу в космосі тривалістю кілька мілісекунд, який дотепер сучасна наука пояснити не могла.

Результати досліджень автори опублікували в журналі Nature, а коротко про них повідомляється на сайті Nature News.

Вперше фахівці виявили швидкий радіосплеск FRB 110523 23 травня 2011 в діапазоні частот 700-900 МГц. Його джерело знаходиться на відстані шести мільярдів світлових років від Землі. Вчені виявили у нього два типи поляризації випромінювання - кругову та лінійну.

Особливості сигналу FRB 110523, які спостерігали дослідники, дозволили припустити, що він зароджується і проходить з регіону Всесвіту з підвищеною намагніченістю. На думку вчених, ця ділянка простору може містити нейтронну зірку - зокрема, магнетар або наднову.

Випромінювання, на думку астрофізиків, могло виникнути в результаті "зоретрусів" - коливань приповерхневих шарів молодих сильно намагнічених нейтронних зірок. Такий об'єк міг в результаті свого вибуху сформувати не тільки FRB 110523, а й бліцар.

Дослідники вважають, що в ході свого поширення сигнал FRB 110523, крім сильного магнітного поля, пройшов через дві ділянки з сильно іонізованою матерією. Перший із них повинен бути розташований, згідно з оцінками, на відстані кількох сотень тисяч світлових років в галактиці, що містить джерело FRB 110523.

Нині FRB 110523 вважається 16-м підтвердженим швидким радіоімпульсом. На відміну від нього, частоти інших сигналів розташовані в інтервалі 1,2-1,5 ГГц і характеризуються випромінюванням виключно з круговою поляризацією. Перший швидкий радіовсплесков був виявлений в 2007 році. Вчені сподіваються продовжити дослідження і відкрити сотні нових швидких радіовсплесків.

Як повідомляв 5.ua, 2 листопада 2015 року американський вчений оприлюднив докази існування паралельного Всесвіту.

Відсутність контролю сільгоспагенції призводить до самовільних захоплень держземель - представник Держгеокадастру