nplus1.ru

Американські біологи вивели самців мишей без Y-хромосоми

У США вчені з Гавайського університету змогли вивести мишей, самці якої позбавлені Y-хромосоми, але при цьому можуть виробляти майже нормальні статеві клітини і давати майже нормальне потомство.

Результати роботи вчених були опубліковані в журналі Science.

За інформацією видання, стать мишей визначається набором наявних у неї статевих хромосом. Самиці несуть дві копії Х–хромосоми (ХХ), а у самців одна з них замінена на "чоловічу" Y–хромосому (XY). Проте важлива не сама Y–хромосома, а гени, що знаходяться на ній, ключовим з яких вважається білковий фактор розвитку сім'яників, який кодується геном Sry. На ранніх стадіях ембріонального розвитку цей ген запускає розвиток організму за чоловічим типом.

Ще 2014 року команда професора Гавайського університету Моніки Уорд виявила, що для розвитку самців за чоловічим типом достатньо лише двох генів, розташованих на Y–хромосомі. Абсолютно необхідним виявився ген Sry, компанію якому склав ген Eif2s3y. Дослідники змогли використати ці дані, вивівши самців мишей, повністю позбавлених Y–хромосоми.

Пізніше вчені взяли зразки статевих клітин самців і змогли за їх допомогою запліднити яйцеклітини. Більш того, отримане потомство виявилося цілком здатним продовжувати рід вже без втручання вчених. Раніше вчені зняли на відео розвиток ембріона миші в перші три дні. Отримані дані показали, що визначення долі клітин відбувається вже на стадії 16 клітин.

Як повідомляє 5.ua, у 2013 році австралійські науковці відновлюють популяцію зниклого виду мишей.

Наступного тижня Президент прийде в парламент для підтримки ухвалення п'яти "безвізових" законів