Про це журналістам повідомив голова дорожнього департаменту Міністерства інфраструктури Роман Хміль, передає УНІАН. "Ми також прийшли до того, що потрібно штрафи встановлювати в залежності від перевантаження, вони повинні бути великими, але в цілому економічно обґрунтовані тарифи такі", - зазначив він.
Зокрема, згідно з розданою журналістам презентацією реформи дорожньої галузі, міністерство вважає за необхідне встановити нові справедливі штрафи за порушення вагових норм (1 тис. грн – 10 тис. грн) або збільшити їх ще більше, до рівня європейських країн (Польща – 1,5 тис. євро, Німеччина – 10 тис. євро). Наразі в Україні мінімальний штраф за перевантаження автотранспортного засобу становить 1,7 тис. грн.
Окрім цього, транспортне відомство має намір ввести подвійний контроль ваги автотранспортних засобів, зокрема вантажівок. Зокрема, автоматичний вагокомплекс буде передавати інформацію про перевантаження інспектору, який зобов'язаний зупинити і оштрафувати такий автотранспорт. Водночас інспектор матиме засоби відеофіксації і веб-камеру для автоматичної трансляції своєї роботи в інтернеті.
Контроль за роботою інспектора буде здійснювати Мінінфраструктури, в базу якого система автоматичного вагокомплексу продублює інформацію про перевантаження. Якщо інспектор навмисно пропустить перевантажений транспорт без накладення штрафних санкцій, він буде звільнений.
У повідомленні йдеться, що міністерство також пропонує встановити повну заборону руху транспорту вагою понад 40 тонн для подільних вантажів, а також ввести відповідальність компанії, яка завантажує авто, за перевантаження, за умови, якщо не було проведено контрольне зважування у присутності перевізника.
Реалізувати такі ідеї міністерство пропонує передовсім на дорогах Миколаївської області, оскільки найгірший стан на сьогоднішні має дорожнє покриття в південних областях України, а 99% збитку дорогам наносять навантажені понад норматив автотранспортні засоби.
"За останні кілька років різко погіршилася ситуація з дорожнім фондом – він перестав бути цільовим, а цього року на ремонт доріг у нас передбачено понад 3 млрд грн. Тому з'явилася ідея зробити такий проект у Миколаївській області", - сказав журналістам перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер. Передбачається, що джерелами наповнення дорожнього фонду у Миколаївській області будуть зацікавлені інвестори, місцеві автоперевізники, а також морські порти і "Укрзалізниця".