uk.wikipedia.org

Учені 17 років спостерігали за п'яними шимпанзе

Учені опублікували результати 17-річних спостережень за мавпами, які вживали алкоголь у дикій природі.

Про це пише BBC. Група вчених з різних країн світу опублікувала в науковому журналі Royal Society Open Science результати спостережень за шимпанзе, які вживають пальмове вино, що ферментується природним шляхом із соку пальм. Дослідження проводили в Гвінеї протягом 17 років - з 1995 до 2012 року.

Як повідомляється, місцеві жителі прикріплюють пластикові ємності до крон дерев, щоб збирати пальмовий сік. Вигадливі мавпи знайшли спосіб скористатися результатами людської праці - вони розжовують листя, перетворюючи їх на своєрідну губку, занурюють її в сік і потім висмоктують його. Інколи шимпанзе п'ють поодинці, а інколи - цілими компаніями.

Зазначається, що міцність такого пальмового соку вчені оцінили приблизно в три градуси. За словами дослідників, деякі мавпи "демонстрували поведінкові ознаки сп'яніння".

Учені також розповідають, що в деяких випадках шимпанзе засинали незабаром після вживання алкоголю. "Був випадок, коли дорослий самець шимпанзе став особливо неспокійним після пальмового вина. Тоді як інші мавпи збиралися лягати спати, він ще годину бігав від дерева до дерева у збудженому стані", - розповіла доктор Кімберлі Хокінс, керівниця дослідження. Її колега, доктор Кетрін Хобайтер з університету Сент-Ендрюса зазначила, що навіть після 60 років вивчення шимпанзе не припиняють дивувати дослідників.

Перший літак із останками загиблих у аварії літака Germanwings прибув до Німеччини