'Музей виборчого трешу'
'Музей виборчого трешу' 5 канал

У Києві відкрили "Музей виборчого трешу": хаос політичної агітації в незалежній Україні

Читайте по-русски
Відвідати експозицію в Національному історичному музеї можна до 10 серпня

Як тільки кандидати у народні депутати не завойовують увагу потенційних виборців. Хто гречкою, хто листівками, хто парасольками – а хто і на продуктах друкує власне зображення. Усе це активісти зібрали в одному місці та створили "Музей виборчого трешу". Про кандидатські амбіції у деталях – далі.

Політичне гречкосійство – це не лише про крупу. Дитячі майданчики, парасольки, вимірювання тиску, а ще гасла та партійні пісні – для привернення уваги. Так званого політичного трешу виявилося багато – аж на невеличкий музей.

Ідея показати хаос політичної агітації за роки незалежності України зародилася в громадського руху "Чесно" вже давно.

"Зростає кількість трешу, зростає кількість такої беззмістовної агітації, яка певним чином навіть принижує виборців. Все дуже легко забувається, якщо ми ще пам'ятаємо кампанію минулу, то загалом не пам'ятаємо, як воно відбувалося у 2000-х чи 90-х", – зауважує координаторка руху "Чесно" Віта Думанська.

Майже дві сотні експонатів назбирали усім світом упродовж останніх двох місяців. До процесу долучилися і політичні журналісти.

Журналістка спецпроєкту УП "Вибори-вибори" Дарина Рогачук розповідає: "Як виявилось, у багатьох людей десь там на подвір'ї чи ще де лежать якісь кульочки старі, 2004 року. Або десь в газетку якусь стареньку агітаційну 90-х років завернуті старі речі... Якщо кандидату немає можливості запропонувати якийсь зміст, якісь ідеї, він пропонує напростіше, за що може проголосувати людина – це гречка, це продуктовий набір".

І люди – голосують. Тому що не навчились оцінювати політиків, переконує куратор виставки, історик Роман Гондз. Більшість українців у своєму виборі ведуться на рекламу, а не на зміст політичних програм кандидатів.

"Наприклад: "Ляшко требует кастрировать педофилов!" – Мимоволі людина, читаючи заголовок такої статті, звернеться із цікавістю, що мав на увазі пан Олег Ляшко. Різноманітні кандидати, які акцентували увагу на такому трешові, запам'ятовуються людям", – зазначає куратор.

Між двома турами останньої президентської кампанії здебільшого говорили не про програми кандидатів, а про здачу аналізів та чи будуть дебати на стадіоні. Депутатські перегони теж повально шоутизуються, кажуть організатори виставки. І закликають відвідувачів проаналізувати еволюцію так званої трешовості. Для пригадування навіть вже приготували караоке – з агітаційних пісень різних часів.

Заспівати можна буде вже наступного тижня, а відвідати експозицію в Національному історичному музеї – до 10 серпня.

Анна Брикова, Віктор Прокопенко, "5 канал"

Попередній матеріал
Парад і новий стяг: як 26-та артилерійська бригада ЗСУ відзначила своє 15-річчя
Наступний матеріал
Сотня курсантів ХНУВС стали офіцерами: не обійшлося без романтичних моментів