Чому обов'язковий макіяж і червона помада: стюардеса розповіла про будні своєї професії

Сьогодні, 7 грудня, відзначається Міжнародний день цивільної авіації. До свята 5.ua поспілкувався зі стюардесою, яка розповіла про всі міфи та реалії цієї роботи. Вона поділилася, як стати стюардесою в Україні, що для цього потрібно знати та вміти, а також чому це не зовсім романтична професія, а навіть навпаки, дуже важка і складна

Довідка. Юлія Ярошик, 23 роки. Народилася в місті Остріг, прожила все своє життя в селі Хорів, що неподалік. Наразі живе в Дубай, ОАЕ. Зараз працює на авіакомпанію Emirates в Об'єднаних Арабських Еміратах, до цього більше року була стюардесою в українській авіакомпанії МАУ. Дівчина погодилася розповісти про всі привілеї та мінуси цієї професії

– Юліє, добрий день. Розкажіть, ким Ви мріяли стати в дитинстві?

– Хм… навіть не знаю, не стюардесою точно (сміється – ред.) Хотіла полетіти в Америку, працювати в офісі та одягати кожен день класичний чорний костюм з сорочкою. Мріяла бути бізнес-леді. В дитинстві мені здавалося, що полетіти літаком, це щось для мене неможливе. Я думала, що це дуже дорого, і завжди, коли пролітав літак, я піднімала голову і дивилася йому вслід і говорила про себе: "Нічого, колись і я полечу". Ніколи не думала, що літатиму я потім майже щодня.

– Тоді як так сталося, що Ви тепер літаєте?

– Насправді все дуже банально. Я шукала роботу після університету і натрапила на оголошення на сайті з пошуку роботи. Я просто відправила резюме. Через два дні мені зателефонували і запросили на співбесіду. До цього моменту я вже мала змогу подорожувати, але я ніколи не спостерігала за роботою стюардес. Я як звичайний пасажир займала своє місце і потім хтось приносив мені їсти і я навіть не пам'ятала, які вони на вигляд по закінченні рейсу. Я не бачила тієї великої частини роботи та відповідальності, які ховалися за тими тендітними плечима, ніколи не підозрювала, що це робота не стільки "романтична", як важка.

Авіасполучення

– Як проходила Ваша співбесіда? Можливо, є якісь поради?

– Я проходила дві співбесіди в різні авіакомпанії, і обидві були успішними, чому я дуже рада, адже працюю на роботі, яку люблю і яка приносить мені задоволення. В інтернеті можна почитати багато інформації на цю тему і співбесіди зазвичай схожі. Головне, що я хочу сказати, будьте просто собою! Усміхайтеся і поводьтеся звично, не потрібно нервуватися і переживати, будьте впевнені і не здавайтеся! Навіть якщо ви не отримали омріяної роботи з першого разу, спробуйте ще і ще, не залишайте своєї мрії, адже якщо це, те чого ви хочете – то воно того варте.

– Які вимоги до кандидата на стюардесу?

– Кожна авіакомпанія має власні критерії підбору кадрів, але в загальному вигляді вони зводяться до наступного: приємна зовнішність, середній зріст і нормальна вага, відсутність шкідливих звичок. На відкритих ділянках тіла не повинно бути шрамів і татуювань. Через великі перевантаження є серйозні вимоги до здоров’я провідниць. Знання англійської мови на рівні Pre-Intermediate і вище. Взагалі вітаються знання декількох мов. Вік від 21 до 30 років. Наявність вищої освіти. Також авіакомпанії звертають увагу на громадянство і відсутність судимості.

– Чи обов'язково стюардеса має вміти плавати?

– Деякі авіакомпанії мають у своєму критерії відбору вміння плавати, інші – ні. Якщо такий критерій є, так як наприклад у МАУ, то ти повинен пропливти 50 метрів без допомоги.

Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/


– Як проходило навчання і тренінги? Що найбільше сподобалося і що давалося найважче?

– Навчання було приблизно два місяці. Спочатку вивчаємо типи літаків, на яких ми будемо виконувати рейси, потім все аварійне обладнання літаків, безпеку, першу медичну допомогу та сервіс. Після кожного з етапів ми пишемо тест, де перевіряються наші знання. Якщо ти набираєш менший балів, ніж потрібно, на наступний день ти маєш можливість перескласти, якщо ти не перескладаєш, ти повторюєш матеріал з іншою підгрупою і пишеш тест знову, якщо ти не здаєш – ти не продовжуєш навчання далі.

– Які є вимоги до зовнішнього вигляду стюардеси?

– Форма має бути чистою та випрасуваною. Всі елементи форми повинні бути присутні: всякі застібки, хустинки, бейджики і т. д. Волосся має бути чисте, щільно зібране, не повинно торкатися коміра сорочки, навіть якщо у вас каре. Воно повинно бути коротким і потрібно заколювати волосся з лицьової сторони, щоб воно не падало на обличчя. Макіяж повинен бути повним, тобто: база, тон, пудра, хайлайтер, туш, тіні, стрілки і головне – червона помада. Також повинен бути манікюр відповідно до стандартів авіакомпанії.

Червона помада, щоб не боялися. Вважається, що акцент на губи робиться з психологічного боку. Червоні губи та усмішка стюардеси допомагає пасажиру розслабитися і не турбуватися під час польоту. Якщо людина боїться літати, то відповідно такий психологічний хід відволікає пасажира від негативних думок.

Вид із літака

– Ви казали, що шукали роботу одразу після університету. Яка у Вас освіта?

– Маю ступінь вищої освіти – магістр. Закінчувала Національний університет "Острозька академія". За професією – викладач англійської і німецької мови та світової літератури, перекладач. Я навчалася на другому курсі магістратури і працювала, у мене був індивідуальний план відвідування занять.

– Скільки країн уже відвідали? Які країни та міста сподобалися найбільше?

– Поки що відвідала досить мало країн, бо більшості рейсів у МАУ були туди і назад, і якщо є час побачити нове місце, то його не багато. Зазвичай, після рейсу ти втомлений і хочеш відпочити, інколи ти встаєш о другій-третій ночі і збираєшся на рейс, і все, про що ти тоді можеш мріяти – це лише ліжко, яке чекає тебе в готелі. З невеликої кількості країн, які вдалося відвідати, сподобалися міста Вільнюс, Мадрид, Алмати, Астана та Мінськ.

– Але невже немає зовсім часу, щоб після рейсу десь погуляти?

– Звичайно є, але таких рейсів було у мене мало. Бувають відрядження на два дні, тоді ти можеш і відпочити, і з’їздити на екскурсію. Хоча коли в тебе є лише один день – це дуже важко, адже після того як ти гуляєш по місту, ходиш на екскурсії, відвідуєш музеї, галереї, пам'ятки культури, хочеться після того просто відпочити, але ти мусиш повертатися на роботу. Я не знаю, як на дальньомагістральних рейсах, бо я не навчалася на типи літаків, які літають у Нью-Йорк, Торонто, Шрі-Ланку, Делі і т. д. Я думаю, там трохи більше часу і можливості погуляти.

– Чи можете Ви обирати, в яку країну поїдете наступного рейсу? Взагалі, як працює графік стюардес?

– В різних авіалініях по різному. В МАУ ми не могли обирати країни, куди ми хочемо полетіти наступний раз. Ми могли мінятися між собою, але це дуже важко, тому що потрібно враховувати багато факторів: наліт за місяць, наступний рейс, має бути час для відпочинку. Ми отримуємо графік на місяць, правда, інколи рейси можуть змінюватись. Також у нас є резерви в аеропорту, коли ти одягаєш форму, їдеш на роботу і чекаєш в аеропорту, якщо ти нікуди не летиш, ти просто ідеш додому, коли твій час закінчується. В нас є домашні резерви, тобто ти повинен бути вдома, займатися своїми справами, але якщо тобі подзвонять, ти маєш бути готовим швиденько зібратися і виконати рейс. Якщо великі затримки, рейси можуть знімати і доставляти потім інші, бо ти маєш екстравихідний, тобто графік корегують залежно від ситуації.

Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/


– Яке у Вас хобі? Чи знаходите для нього час?

– Я дуже люблю грати у волейбол! Займалася в секції десь два-три роки з перервами, грала за команду університету. Також ходжу в спортзал, не так часто, як хотілося б, але все-таки знаходжу для цього час. Насправді часу вистачає і щоб відпочити, і зустрітися з друзями, і займатися хобі. Все, що потрібно, – це лише правильно розподілити час і не лінуватися. Інколи хочеться просто залишитися в ліжку і поспати ще, і ще, і ще... а потім поспати перед рейсом, і так по колу. Насправді таке трапляється, ну, особисто в мене, коли в тебе важкий рейс і ти виснажений, ти просто спиш, дивишся фільми і тобі не хочеться нічого робити, нікуди іти.

– Як із особистим життям? Чи вистачає на нього часу? Кажуть, що стюардеси дуже самотні в цьому питанні – правда це чи ні?

– Думаю, все залежить від людини. Так, ми багато часу проводимо в повітрі, але також у нас є надзвичайна можливість знайомитися з людьми з усього світу. Ми втомлюємося і багато спимо після рейсів, нам трохи важко адаптуватися до різних часових поясів. Чесно, я ніколи не знаю, який сьогодні день тижня чи який сьогодні день. Я можу в середу відповісти, що сьогодні неділя і навпаки. Я знаю лише число і куди я лечу чи звідки прилітаю, або те, що в мене вихідний (сміється – ред.) Втім те, як ти плануєш свій час, відіграє велику роль. Разом з тим, я думаю, що це скоріше міф, чим правда, що на особисте життя не вистачає часу. Ти можеш знайти час для будь-чого, чого ти справді хочеш. Так, це трохи складно, адже ти або літаєш, або спиш, або втомлена, або ще щось, але тут можна постаратися знайти компроміс.

– Чи був у Вас рейс, коли справді було страшно?

– Ні, слава Богу все було завжди добре. Звичайно, людський фактор присутній завжди, інколи налякати можуть навіть банальні речі. Але до турбулентності з часом звикаєш, до якихось інших ситуацій нас тренують. Так, звичайно, не факт, що ти зробиш все як слід, що ти не будеш панікувати чи боятися, але ти діятимеш, коли це буде потрібно!

– Чи вірите Ви у прикмети? Можливо, щось робите обов'язково перед польотом?

– Не особливо вірю, але коли щось забула і повертаюся додому, завжди дивлюсь у дзеркало.

Пасажири в літаку

– Чи справді у всіх літаках немає сидіння під номером 13?

– В деяких авіакомпаніях немає. В МАУ є, тому можете сміливо купувати квиток (сміється – ред.)

– Які були негативні випадки з пасажирами?

– Зазвичай це скарги пасажирів на затримки, на те, що потрібно купувати їжу на борту, що їм видали посадкові талони не разом, а в різних кінцях літака, що мало місця для ніг і т. д. Так, це все є. І я вважаю, якщо підійти до проблеми правильно, можна її вирішити.

– Які привілеї є у стюардес?

– Великим плюсом є те, що ми можемо купувати квитки дуже дешево зі знижкою, а також для своїх батьків і хлопця чи чоловіка. Навіть якщо в тебе є декілька днів підряд вихідних, ти можеш злітати в Прагу, Варшаву, Амстердам і т. д. Просто погуляти, подивитися місто на один-два дні зі своєю подругою чи хлопцем, зробити багато чудових фотографій, попити кави, прогулятися нічним Парижем і прилетіти додому.

– Розкажіть, які обов'язки є у Вас під час польоту?

– Зустрічаю і розміщую пасажирів, організовую харчування під час польоту, забезпечую безпеку пасажирів і літака, надаю, в разі потреби, першу медичну допомогу, заповнюю необхідну документацію на борту.

– Наскільки хлопці зацікавлені в такій професії? Чи справді, це все ж жіноча професія?

– Все більше і більше я зустрічаю хлопців бортпровідників. Більшість із них мріють бути пілотами і не просто мріють, вони йдуть маленькими кроками до своєї мрії! Стати пілотом важко, особливо в матеріальному плані. Я не знаю точно, скільки потрібно вкласти грошей в тренінги і навчання, але це досить дорого. Тому більшість із них розпочинають свою кар'єру саме з бортпровідників, а потім деяким з них вдається здійснити свою мрію. Особисто я не вважаю, що це тільки жіноча професія. Це фізично важка робота.

– А Ви ще не думали про зміну професії чи, можливо, про те, щоб піднятися по кар'єрних сходинках в авіації?

– Поки не уявляю свого життя без польотів. Звичайно, з часом хочеться чогось іншого. Коли ти вже відвідав кожен куточок цієї планети, хочеться додому, в свій будиночок, сім'ю. Про зміну поки не думала, а ось піднятися по кар'єрних сходинках, думаю, кожен бортпровідник цього хоче і цього прагне. З досвідом і з певною кількістю налітаних годин, можна стати старшим бортпровідником, або супервайзером, а також працювати в бізнесі та першому класі.

Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/
Стюардеса Юля
/

Нагадаємо, раніше 5.ua повідомляв про авіакомпанію Ryanair, яка анонсувала нові маршрути до України та планує запустити продаж квитків по п'ять євро з Києва до Лондона.

Також дивіться фотогалерею за темою:

Аси у повітрі: як минув льотний чемпіонат України з вищого пілотажу – ФОТО

Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/
Чемпіонат України з вищого пілотажу, Одеса
/

Попередній матеріал
Подарунки на Миколая: що покласти дітям під подушку
Наступний матеріал
Десятки поранених, вибухи, барикади: усе про небезпечний і несвятковий Париж