Автомобіль

Як перевірити справність конвертера без демонтажу з авто

Shutterstock

Важливе питання для водіїв

У автомобілів з великим пробігом часто спостерігається такий дефект, як забитий каталітичний нейтралізатор відпрацьованих газів, який встановлений у вихлопній системі авто. Каталізатор забивається після 150-200 тисяч км пробігу, але це може статися і раніше, якщо є проблеми з мотором або автомобіль постійно заправляють низькоякісним пальним.

Компанії, які займаються скупкою автозапчастин, дають можливість здати для утилізації конвертер, що вийшов з ладу. Навіть на вживаний каталізатор ціна буде чималенькою. Порівняти вартість нейтралізаторів різних марок автомобілів можна в таблиці на сайті, вибравши відповідну модель із запропонованого переліку.

Якщо є сумніви щодо того, забитий каталізатор чи ні, перевірити елемент можна не тільки в спеціалізованому сервісі, а й самостійно. Розповімо, як це зробити.

Ознаки засмічення конвертера

Симптоми несправності нейтралізатора проявляються в зниженні динамічних якостей автомобіля, падає потужність мотора. Машина не може розігнатися до максимальної швидкості. Авто стартує і розганяється із зусиллям, якого раніше не було. Про засмічення каталізатора сигналізує:

  • двигун, який насилу стартує, видає дивні звуки;
  • вихлопи мають неприємний запах сірководню;
  • на панелі приборів загорівся знак поломки "Check";
  • обороти мотора можуть рости і падати мимовільно.
Автомобіль
Автомобіль
Фото: Shutterstock

Як видно з опису, проблеми з конвертером не тільки провокують подальшу поломку авто, а й небезпечні для подальшої експлуатації транспортного засобу, оскільки можуть стати причиною виникнення ДТП.

Коли каталізатор забивається, головне, звернути на це увагу і вжити заходів. Найкраще рішення в цій ситуації - замінити конвертер на новий, оригінальний. Нейтралізатор - дорогий елемент і не кожен водій зможе його придбати. Як альтернатива, на місце знятого каталізатора встановлюють іскрогасник.

Забитий нейтралізатор чи ні: методи перевірки

Існує три основних способи визначити, наскільки коректно працює конвертер.

  • Демонтаж елемента і його візуальне обстеження. Забиті стільники легко виявити, оглянувши внутрішню частину нейтралізатора на просвіт, використовуючи звичайний ліхтар. Єдиний нюанс — буває складно зняти нейтралізатор, який прикипів до конструкції вихлопної системи. Якщо таке трапляється, можна використовувати кутову шліфувальну машину для демонтажу. Ще один нюанс, про який необхідно знати — це складна конструкція вихлопної системи, яка буває у певних марок авто. Демонтувати її елементи буває складно або взагалі неможливо.
  • Щоб визначити, чи є несправність, можна виміряти тиск у випускній системі. Для цього знадобиться  манометр, який встановлюють замість датчика кисню і знімають показання при різній роботі мотора.
  • Вимірюють протитиск також, використовуючи спеціальне діагностичне обладнання — тестер. Це можна зробити, звернувшись до  профільного Автосервісу. Після аналізу осцилограми стане відомо, в якому стані каталізатор.
Теги:

ПРОКОМЕНТУЙТЕ