Продукти

Українці дедалі частіше обирають дешеві продукти через економічні труднощі

Опитування показало, як війна змінює споживчі звички українців

Як повідомляє "ЕП", посилаючись на "Інтерфакс-Україна", соціологічне опитування, проведене Центром Разумкова, показало, що майже половина українців (44%) під час купівлі продуктів намагаються обирати найменш дорогі варіанти, не звертаючи увагу на якість. Водночас 45% респондентів відзначили, що можуть дозволити собі купувати більш якісні, хоча й дорожчі продукти.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

З початку повномасштабного вторгнення зросла частка громадян, які ледве зводять кінці з кінцями таких уже 12% (порівняно з 9% у 2021 році). Зросла також кількість тих, хто відчуває себе забезпеченим, але не може дозволити великі покупки (з 6% до 9%).

Дослідження виявило також зміни в джерелах доходу громадян. Частка тих, хто живе коштом зарплатні, зросла з 38% до 54%, тоді як частка тих, хто покладається на пенсії або соціальні виплати, зменшилася з 38% до 29%.

Опитування проводилося з 20 по 26 вересня на контрольованих урядом територіях України, де не ведуться бойові дії, і охопило 2016 респондентів. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.

Читайте також: програма грошової допомоги ВПП ООН.

Дивіться також: