"Євробляхи"

В Україні ухвалили закон про пільгове розмитнення "євроблях" – які умови (оновлено)

    Нова формула діятиме впродовж 180 днів

    Оновлено. Президент Володимир Зеленський підписав закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов'язкових платежів, об'єктом оподаткування якими є транспортні засоби". Про це повідомляє прес-служба глави держави.

    Також він підписав закон "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України".

    Пільговому розмитненню автомобілів на єврономерах – сказали "так". Нардепи у другому читанні 235 голосами підтримали відповідний законопроєкт №4643-д. Відбулося це в четвер, 15 квітня, під час позачергового засідання Верховної Ради.

    Мова лише про машини, які були ввезені фізичними особами на митну територію України до 31 грудня 2020 року і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. Розмитнити можна лише автомобіль однієї категорії на одну людину (один легковий, один вантажний, один причіп).

    Нова формула діятиме впродовж 180 днів після набуття законом сили, а скористатися пільговим розмитненням власникам авто дозволять лише раз. Для обрахування митної ціни до уваги братимуть не вартість авто, як зараз, а його вік, об'єм і тип двигуна. 

    Також дія закону не поширюватиметься на авто з країни-агресора, на ті, які не відповідають стандарту "Євро-2" та на машини, з року випуску яких минуло більш ніж 5 років. А також на призначені для перевезення 10 осiб i бiльше, на мотоцикли, мопеди і велосипеди.

    Формула доступного розмитнення:

    "Ставка = Ставка базова + Vе + Fе"

    де: Ставка базова – ставка податку в євро за одне авто, яка визначається, виходячи з кількості років, що минула з року його виготовлення, до року визначення ставки податку (від 0 до 150 євро).

    – ставка податку в євро за одне авто. Визначається множенням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння в куб. см на коефіцієнт, який становить:

    • 0,25 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна – для авто з об'ємом двигуна внутрішнього згоряння до 2000 куб. см (включно);
    • 0,2 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна – 2001-3000 куб. см;
    • 0,25 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна – 3001-4000 куб. см;
    • 0,35 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна – 4001-5000 куб. см;
    • 0,5 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна – понад 5000 куб. см.

    – ставка податку в євро за одне авто:

    • 0 євро – для авто з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом;
    • 100 євро – для авто з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем);
    • 0 євро – для авто з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом або двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) та електричним двигуном (одним чи кількома).

    Крім того, Верховна Рада законопроєктом №4644-д істотно знизила штрафи за нерозмитнені "євробляхи". Документ у другому читанні підтримали 237 народних депутатів.

    Закон знижує штраф за незаконне перебування авто в Україні зі 170 тис. грн – до 8,5 тис. грн. Після сплати штрафу можна або вивезти авто за кордон, або розмитнити його в Україні.