Не працювали навіть екстрені номери: що відомо про хакерську атаку на "Київстар" – сюжет
"Київстар" ліг. Мільйони українців без зв'язку. Підняли на ноги два міністерства та державну компанію. В Мінінфраструктури називали конкретні терміни, коли полагодять мережу – ближче до вечора. В компанії "Київстар" жодних термінів не називають. Але пояснили, чому більшість українців від ранку не могли користуватися зв'язком та інтернетом. У відповіді на запит "5 каналу" йдеться – це була хакерська атака. Про складнощі в роботі повідомили також два банки. Нині фахівці працюють над усуненням наслідків хакерської атаки. Журналістка "5 каналу" Ганна Рибалка розбиралася в ситуації.
Немає зв'язку, неможливо подзвонити рідним. Від самого ранку українці наполохалися через технологічний збій у мережі "Київстар".
Львівщина, Хмельниччина, Рівненщина, Житомирщина. Закарпаття, Сумщина, Київщина та Київ. По всій країні від ранку не працює мобільна мережа "Київстар".
У компанії спочатку пояснили, що стався технологічний збій. Однак коли полагодять мережу – ніхто не пояснював. Так тривало понад чотири години. Тому люди виливали свій гнів в мережі. Деякі – пригадували російський слід, в якому звинувачують компанію.
Подекуди не працювали навіть екстрені номери. Тож викликати швидку, рятувальників чи поліцію – було неможливо щонайменше пів дня. А "ПриватБанк" повідомив про можливі складнощі в роботі банкоматів та терміналів. Через збій у "Київстар" і вони можуть працювати нестабільно або не мати зв’язку. Згодом про масовану ДДОС-атаку повідомив співзасновник "Монобанку". Запевнив – усе під контролем. Відреагував на технологічний збій і міністр внутрішніх справ.
"Якщо вам потрібна термінова допомога – зв'язатися з рідними або викликати екстрені служби – зверніться до найближчого управління поліції або пожежно-рятувальної частини. Також ви можете попросити про допомогу в нацгвардійців, поліцейських та прикордонників, які несуть службу в населених пунктах та на автодорогах. У пунктах незламності, розгорнутих на базі наших підрозділів, є можливість скористатися Wi-Fi", – повідомив міністр внутрішніх справ України Ігор Клименко.
То що робити, якщо немає зв'язку? У "Київстар" та в державному підприємстві "Дія" розповіли покроково. Зайдіть у налаштування телефону. Знайдіть там "автовибір мережі". Вимкніть його. Знайдіть та оберіть доступну мережу вручну. Якщо потрібно – перезавантажте телефон.
Вдень у компанії повідомили – це була хакерська атака.
"12 грудня мережа зв’язку "Київстар" стала мішенню потужної хакерської атаки, що стала причиною технічного збою, внаслідок якого тимчасово недоступні послуги зв'язку та доступ до інтернету. Для фіксації обставин та наслідків протиправних дій із втручання в діяльність мережі "Київстар" оператор залучив представників правоохоронних органів та спеціальних державних служб, які наразі працюють в офісі компанії", – зазначив президент компанії "Київстар" Олександр Комаров.
В "Київстарі" обіцяють компенсацію абонентам, які не мали зв'язку або не могли скористатися сервісами оператора.
Ганна Рибалка, Микола Чеботарьов, "5 канал"
Читайте також: Масована кібератака на "Київстар": усі подробиці збою та що робити, коли немає зв'язку
Нагадаємо, 12 грудня стався масштабний збій у роботі оператора мобільного зв'язку "Київстар".
Гендиректор компанії вважає, що за кібератакою на "Київстар" є російський слід.
Як повідомляв 5.ua, абонентам радять користуватися можливостями послуги "національний роумінг".
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.