Брюссель наполягає на відновленні роботи мовників замість телемарафону "Єдині новини"
Європейська комісія вперше висловила чітку публічну критику так званого телемарафону, зазначивши, що Україні слід зосередитися на відновленні плюралістичного медіаландшафту.
Про це мовиться у звіті Єврокомісії про прогрес держав-кандидатів, зокрема й Україну, який доступний "Європейській правді".
Одне з критичних зауважень Брюсселя стосується фінансування телемарафону "Єдині новини" з державного бюджету. Також висловлено сумніви щодо об’єктивності цього телемарафону.
"У 2023 році український уряд інвестував державні кошти в проєкт телевізійного марафону. Варто переоцінити, чи є це найкращий майданчик для вільної дискусії", – йдеться в документі.
Єврокомісія також висловила зауваження щодо телеканалу "Рада", основним завданням якого повинно бути "поширення інформації про парламентську діяльність, включаючи роботу представників парламентської опозиції". Відомо, що телеканал "Рада" піддається критиці за недостатню представленість опозиції, а також за те, що трансляція засідань парламенту, яка була призупинена 2022 року, досі не відновилася.
- Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.
Цей документ, в якому ЄК висловила свої критичні зауваження, є частиною щорічного звіту про всі держави-кандидати, зокрема й Україну. У ньому, зокрема, аналізується дотримання державами основних цінностей ЄС, серед яких є повага до свободи слова та свободи вираження.
У цьому звіті Єврокомісія також окреслює завдання для країн-кандидатів на найближчий період. Щодо діяльності телевізійних мовників, у документі зазначається, що ЄС сподівається на "поступове відновлення прозорого, плюралістичного та незалежного медіаландшафту" з боку української влади, з поступовим зняттям обмежень, і це очікування не залежить від завершення воєнного стану.
Читайте також: Побачили утиски опозиції: у Єврокомісії представили звіт щодо прогресу України як держави-кандидата.
Нагадаємо, згідно з даними опитування соціологічної групи "Рейтинг", популярність телемарафону "Єдині новини" серед українців продовжує падати, а найбільш використовуваними джерелами інформації є телеграм-канали.
Дивіться також: