Бориспільський автозавод потребує державних субвенцій

    До двох тисяч автобусів щорічно - зможуть випускати на дороги машинобудівники області. Це стане можливим, якщо уряд прийме державну програму розвитку галузі. Субвенції потрібні - на кредити для перевізників. Адже останнім часом - купувати вітчизняні автобуси стали менше. Про роботу і перспективи транспортників - Ганна Рибалка.

    На Бориспільському автозаводі  - завершують виготовляти чергову партію автобусів. Працівники роблять останні штрихи  - фарбують, доукомплектовують, перевіряють на безпечність.

    Півсотні щомісяця - такі нині виробничі можливості підприємства. Керівництво каже - свої корективи внесла криза. Зараз потреба на автобуси є, а от коштів у потенційних покупців  - бракує.

    Олександр Остапчук, голова правління ЗАТ "Бориспільський автозавод": "Справа не в тому, що немає виробничих потужностей виробити ці автобуси в нас, в інших підпрємствах. Справа в тому, що немає покритого споживацького попиту. Потреба в автобусах є, але немає можливостей і джерел фінансування".

    Рятувальним колом для перевізників, які хочуть придбати машини, може стати державна програма, кажуть на заводі.

    Олександр Остапчук, голова правління ЗАТ "Бориспільський автозавод": "Це мають бути програми банківські, лізингові, це можуть бути державні програми, але в будь-якому випадку все залежить від ціни ресурса. Ті кредити які пропонуються на ринку України - перевізник не в змозі сплачувати відсотки".

    Кредитна ставка має не перевищувати 18 відсотків річних у гривнях. Лише за таких умов, вважають на бориспільському заводі, автобуси купуватимуть хутчіше. А щоби українську марку знали й за кордоном - налагоджують співпрацю з країнами-сусідами.

    Голова Бориспільської райдержадміністрації: "Найбільше це закупляє Росія. Особливо Санкт-Петербург. Дуже активно ведуться переговори, і договори продажі з Молдовою".

    Анатолій Присяжнюк, голова Київської облдержадміністрації: "У цього завода є велика перспектива. І сьогодні майже 80 відсотків ринку автобусів постачає завод Еталон. Цей завод уже не нуждається у якійсь фінансовій підтримці, а перш за все закази. До кризисного періоду завод випускав щомісяця більше 300 автобусів. На сьогоднішній день їхня можливість і конкурентноспроможність в цьому напрямку - 100-120 автобусів".

    Зараз на Бориспільському автозаводі випускають 18 видів автобусів. Серед звичайних пасажирських  - і спеціальні для неповносправних. Ще один спецавтомобіль - з диваном, душем, холодильником, газовою плитою та столом -  так званий "штабний" призначений для проведення екстрених нарад у дорозі.

    Журналіст "5 каналу": "На Бориспільському автозаводі кажуть - в рік можуть випускати до двох тисяч автобусів. Проте зараз щоби розширити ринки збуту - не тільки в Україні, а й за її кордонами - просять допомоги в уряду".
     
    Ганна Рибалка, Олександр Котельніков, 5 канал.

    Попередній матеріал
    СБУ звільнила Кухаренка
    Наступний матеріал
    Театри на Печерську на межі закриття
    Теги: