Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-9°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
26.02
Завантаження
Сховати

У Харкові ентузіасти створили копію літака ПО-2

Єдину в Україні копію літака ПО-2 побудували у Харкові конструктори-ентузіасти. Випускали його у Радянському Союзі з кінця двадцятих до п’ятдесят третього року. У народі називали "наркомівським", бо його вподобали чиновники високого рангу. У роки другої світової німецькі авіатори охрестили ПО-2 "кавомолкою" і "швейною машиною".

Олександр Тюрін марить літаками ще з дитинства. Закінчив факультет літакобудування авіаційного університету у сімдесят восьмому. З того часу "загорівся" ідеєю відтворення легендарного літака ПО-2. Чотири роки тому разом із другом почав розробляти біплан. Проте його колега невдовзі залишив цю копітку роботу. Олександр Тюрін не здався. Збирав запчастини по всій Україні. Гвинт і двигун 39-го року випуску знайшов на Волині, колеса - на Вінничині.

Олександр Тюрін, директор Науково-технічного центру творчості молоді ХАІ: "Еду в такси, смотрю - мужик, была зима или начало зимы. Извините, вижу - навоз вывозит на телеге. А колеса-то родные. Останавливаюсь, говорю: "Продай колесо". Продал за небольшие деньги, снял прямо с телеги вместе с осью, тоже родной… Вот так, с миру по нитке".

Нині в команді шість людей. Наймолодший - двадцятидворічний Євген Влащенко. Хлопець каже, всі деталі відтворювали ретельно - корпус складали з фанери, крила - обклеювали тканиною.

Євген Влащенко, працівник Науково-технічного центру творчості ХАІ: "Крылья. Их четыре штуки. И одно крыло у нас занимало где-то четыре месяца, чтобы склеить. Каждый день, с утра до вечера – обклеивали и обклеивали…"

Олександр Тюрін, директор Науково-технічного центру творчості молоді ХАІ: "Вот эта, между прочим, технология давно не используется. Если вы заметили – это швы. Это, на самом деле, хлопчатобумажное полотно. Вот так оно было сделано в 1936 году".

Є серед творців копії біплана і військовий льотчик. Раніше Олег Александров літав на винищувачах, нині мріє сісти за штурвал ПО-2. Знає про нього усе. Саме на таких біпланах під час Другої світової літав жіночий полк, який нацисти називали "Нічними  відьмами".

Олег Александров, військовий льотчик: "Женщины забирались високо. Выключали двигатели, планируя тихо ночью. Никто их не видел и не слышал. Они сбрасывали бомбы и уходили. Запускали двигатели и улетали". 

Невдовзі команда розпочне випробовування легендарного літака. Кажуть, якщо він підніметься в небо - це буде перемогою усієї команди. 

Людмила Сотник, В’ячеслав Кузьменко, Харків, 5 канал.

Теги:
Останнє редагування: 14:20 25 травня 2011
Новини партнерів