Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-11°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
  • BTC
26.1
Завантаження
Сховати

В Італії триває масштабна операція із підняття «Коста Конкордіі»

5.ua

Цього дня мешканці острова Джильйо чекали 20 місяців. Об 11-й ранку за київським часом інженери розпочали операцію з підйому «Коста Конкордії» у вертикальне положення. Через шторм, що вирував у Тірренському морі в ніч проти понеділка, старт відтермінували на 3 години. Тепер увага всієї Італії прикута до роботи інженерів. На підготовку до операції пішло більше року. Понад півтисячі фахівців з усього світу задіяні у підйомі «Коста Кондордії», витрати на який уже перевищили 600 мільйонів євро. Окрім віри у вправність фахівців і створену людьми техніку, на Джильйо розраховують і на допомогу з небес. За успішність операції місцеві мешканці напередодні помолилися під час недільної служби .

Отець Лоренцо Паскуотті, священик Джильйо: «Було докладено стільки зусиль, що результат може бути тільки позитивним. Ми очікуємо його з надією».

Роберто Ґаллі, шеф поліції: «Я налаштований дуже оптимістично та впевнений, що це спрацює. Сподіваюся, що результати будуть навіть кращими за очікування, адже стільки роботи та підготовки було вже зроблено». 

Перед інженерами стоїть завдання – поставити на кіль лайнер вагою 114 з половиною тисяч тонн, що вдвічі більше за вагу «Титаніка». Допомогти у цьому мають 50 величезних сталевих тросів та кесонів з водою – спеціальних металічних ємностей, які застосовують, як противагу для регуляції положення судна. Уже є перші успіхи. Інженерам вдалося зняти «Коста Конкордію» з рифів і перемістити на платформу, яку встановили на дні Тірренського моря.

 

Серджіо Джіротто, інженер: «Площа дотику між човном і рифом – дуже велика, це не одна точка. За допомогою підводних камер ми побачили, що судно відійшло від рифу. Підйом відбувається поступово».

Згодом троси мають прикріпити до платформи та підняти корабель у вертикальне положення за рахунок ваги кесонів. Тоді до другого борту прикріплять додаткові кесони, щоби стабілізувати положення лайнера та викачають з них воду і закачають повітря. Ємності, неначе рятувальні кола, утримуватимуть лайнер на поверхні, щоби його могли відбуксувати. За попередніми оцінками, операція може тривати до 12 годин. Лайнер навмисно перевертають повільно, аби не пошкодити стіни корпусу. У разі успішної операції, фахівці вивчать його стан і вирішать майбутню долю судна. Залежно від цих даних, «Коста Конкордію» або відремонтують і знову пустять у плавання, або ж демонтують.

Мирослава Пеца, 5 канал.

Теги:
Останнє редагування: 20:13 16 вересня 2013
Новини партнерів