Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-9°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
  • BTC
25.9
Завантаження
Сховати

Активність морських піратів стає проблемою світового масштабу (РОЗШИРЕНО)

Ще один корабель захопили сомалійські пірати у вівторок. В Аденьскій затоці вони взяли штурмом гонг-конзьке вантажне судно. Тим часом світ слідкує за долею гігантського танкера "Сіріус Стар", який також захопили пірати. Вартість нафти на танкері сягає кількох сотень мільйонів доларів. У НАТО вже заявили, що кораблі Альянсу не здійснюватимуть операцію зі звільнення танкера.

На борту захопленого "Сіріус Стар" два мільйони барелів нафти. Це чверть щоденного видобутку Саудівської Аравії. Цінний не лише вантаж, а й сам танкер - його вартість оцінюють приблизно у сто п`ятдесят мільйонів доларів США. На борту корабля двадцять п`ять членів екіпажу. Це громадяни Великої Британії, Польщі, Саудівської Аравії, Хорватії та Філіппін. Компанія-власник заявляє, що уже розпочала перемови з розбійниками. Саудівські високопосадовці вже назвали піратство такою ж загальною проблемою, як тероризм чи СНІД.

Сауд аль-Файзал, міністр закордонних справ Саудівської Аравії: "Це дуже небезпечна річ. Піратство - це не щось таке, з чим можна змиритися. На щастя, існує ініціатива, яку започаткували Франція та Італія, спрямована на боротьбу з морськими розбійниками в Червоному морі. Ми збираємося долучитися до цієї ініціативи, і окрім нас це зроблять і інші країни басейну. Піратство - це спільна проблема, це як тероризм чи хвороби, з якими всі повинні боротися разом".

Напад піратів на танкер "Сіріус стар" може спричинити значні зміни у транспортних морських маршрутах. Адже, незважаючи на патрулювання НАТОвських кораблів біля берегів Сомалі та Кенії, напади морських розбійників відбуваються дедалі частіше. Тому, за прогнозами експертів, частина транспортних компаній можуть повернутися до старовинного маршруту навколо африканського континенту, відмовившись від плавання через Суецький канал.

Джеймс, Аппатураї, речник НАТО, аналітик: "Я думаю, ми всі повинні бути стурбовані. Цього року випадки нападів піратів зросли на сімдесят відсотків, це дуже значуща цифра. Чимало компаній-перевізників можуть відмовитися від плавання через затоку і розпочати відправляти свої кораблі через Мис Доброї Надії. Так вантаж ходитиме на 12-15 днів довше. А якщо урахувати, що кожен день у морі коштує перевізникам від двадцяти до тридцяти тисяч доларів США, то можна прогнозувати, що остаточна ціна товару суттєво зміниться, і це позначиться на кожному з нас".

Цьогоріч пірати захопили понад дев`яносто кораблів  - такі дані Міжнародного морського бюро. Залишається у їхніх руках і судно Фаїна, на борту якого перебувають українці. Корабель захопили наприкінці вересня, але домовитися про його звільнення не вдається дотепер.

Дар`я Тарадай, 5 канал
Теги:
Останнє редагування: 20:27 18 листопада 2008
Новини партнерів