Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-9°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
  • BTC
25.9
Завантаження
Сховати

Як не потрапити до пастки Інтернет-шахраїв

Інтернет-крамниці - довіряй, але перевіряй. Щоби не потрапити до пастки віртуальних шахраїв, треба озброїтися знаннями – попереджають юристи та міліція. Щомісяця до вітчизняних управлінь у справах захисту прав споживачів звертаються сотні ошуканих в інтернет-магазинах українців. Після консультації з фахівцями, заявки реєструють одиниці. Це ті, у кого ще животіє надія повернути втрачені гроші. Як злодії наживаються на необізнаності покупців,- досліджували кореспонденти "5 каналу".

Півтора року Євген Судир користується послугами інтернет-магазинів. Це входить до його професійних обов`язків. Нещодавно хлопець відкрив для себе нову віртуальну крамничку, де ціни на товари найнижчі. Він спокусився та замовив бажаний пристрій. Кур`єр доставив інший. Скаржитися було нікому, бо фактичної адреси магазину, ані на товарному чеку, ані на сайті зазначено не було.

Євген Судир: "Пропонували мені звертатися до абонентської скриньки, яку вони мені надавали по телефону. Але як я зможу у судовому порядку довести, що я дійсно направив скаргу до цього підприємства? Якщо фактично вони можуть відмовитися від своїх слів. Я хочу добитися, щоб продавці, які здійснюють продажі у інтернет-магазинах, вказували своє місцезнаходження".

За роз`ясненнями звернулися до власника цього інтернет-магазину.

Власник магазину, телефоном: "Вот они считают, что не обязаны в письменной форме что-то излагать. Мы с такими клиентами не работаем, ждем письменного объяснения, почему им не нравится этот товар. Потому что разговор это одно. А вот, что написано пером, то не вырубишь топором".

Для фахівців управлінь у справах захисту прав споживачів відсутність фактичної адреси офісу інтернет-магазину - вагомий аргумент, щоб не реєструвати заяву ошуканого споживача. Принаймі так відповіли Євгену Судиру у столичному департаменті. Коли ж цю скаргу принесли журналісти, сказали - не все втрачено.

Тетяна Тарасенко, начальник відділу контролю непродовольчих товарів: "Навіть по ідентифікаційному номеру ми могли би знайти суб`єкта господарювання і допомогти у вирішенні цієї скарги. Взагалі, за аналізом за перше піврічча, до 90% ми допомогаємо у вирішенні скарг".

За оцінками експертів, в Україні зареєстровано 3,5 тисячі віртуальних магазинів. Не всі з них працюють чесно. Шахраї винайшли багато способів, як обманути покупців. Маркетолог віртуальної крамниці, яка має п`ятирічний досвід роботи з покупцями, називає найпоширеніші варіанти махінацій.

Вадим Дубровін, маркетолог інтернет-магазину: "Фиктивные интернет-магазины - это магазины, которые создаются с целью обмана потребителя. Второй момент - это волшебные кошельки. Наверное, многие с этим мошенничеством сталкивались. Это, когда вы переводите определенную сумму денег на web-кошелек. И кардинг-мошенничества - это люди, которые открывают интернет- магазины с целью украсть номера кредитных карточек".

Такі схеми - не привід порушувати кримінальну справу, кажуть у міліціі.

Володимир Поліщук, начальник прес-служби ГУ МВС м. Києва: "Адже людина, яка заключає певну усну угоду, або договір, вона вступає у цивільно-правові відносини з цією людиною".

Тим не менше Євген рішуче налаштований захищати свої права. Вивчив навіть Закон "Про захист прав споживачів". Каже, товари в інтернет-магазинах, купуватиме й надалі. Бо завдяки цьому випадку вже знає, як не наступити на ті самі граблі.

Людмила Голоднік, Денис Ковальов та Владислав Карєтнік, 5 канал
Теги:
Останнє редагування: 12:45 18 серпня 2008
Новини партнерів