Річниця катастрофи у Керченській протоці

    Річниця катастрофи. Торік, 11 листопада, у Керченській протоці у штормі затонули 4 судна, ще 10 були пошкоджені. Аварія суден призвела до екологічної катастрофи - з кораблів у море потрапили майже сім тисяч тонн сірки та 1200 тонн мазуту. Екологи твердять, довкілля досі потерпає від забруднення сіркою і нафтопродуктами.

    Того дня рік тому на рейді перебувало майже 160 кораблів, розповідають у центрі регулювання руху судів Керчі. Штормове попередження усім надіслали ще за добу. Втім, кораблі, зокрема ті, які  першими повинні були відійти в небезпечну зону на Азовське море, так і залишилися в протоці перевантажуватися. Лоцмани кажуть: найвірогідніше власники суден просто не хотіли платити за перехід каналу, а сподівалися безплатно перечекати шторм у морі.

    Володимир Когтєв, заступник начальника Центру регулювання руху суден Керчі: "Шторм бушевал двое суток, апогей был 11 числа.ветер – 30 м\с. Это был самый тяжелый день . в это время пострадали многие суда – были навалы, потеряли якоря…морские суда нормально перенесли , они расчитаны на такую погоду, что нельзя сказать о типе «река-море». Они не могут переносить такие погоды, тем более, что все они старые. Самому молодому – 29 лет, сам.старому – 40.это металл, износ".

    Відвести на небезпечну відстань вдалося більш як 40 кораблів, розповідають лоцмани. Постраждали лише ті, хто залишився у протоці. Серед них, російський танкер «Волгонєфть-139». Через потужний штром він розколовся навпіл. Його корма з екіпажем дрейфувала хвилями. Ще одне судно - «Волгонефть-123» - дав течу. Дві баржи сіли на мілину, а три суховантажі - «Вільногірськ», «Нахічевань» та «Ковель» - пішли на дно. Тоді загинули восьмеро моряків. Із крижаної води рятувальникам удалося витягти лише жінку-кока та двох курсантів з усієї команди затонулого корабля «Нахічевань».

    Танкери та суховантажі, що залишилися на якірних стоянках спричинили екологічну катастрофу у Керченській протоці. У морі опинилися небезпечні вантажі - майже сім тисяч тонн сірки та 1200 тонн мазуту. Його МНСники збирали та перевозили на переробку до Керченського порту. Втім екологи кажуть, що і через рік після катастрофи, плями мазуту забруднюють Тузлу. А сірку з дна моря взагалі не піднімали. Натомість, у Рескомприроди Криму запевняють: мазут, що залишився у морі, нешкідливий.

    Віктор Тарасенко, голова Кримської республіканської асоціації «Екологія і світ»: "За это время собрано около 7 тыс тонн песчано-мазутной смеси, но ведь содержание мазута в этой смеси от 5 до 15%. Мы можем высчитать, что…около 1000 тонн собрано, а остальное, как и сера, остались на дне пролива".

    Євген Бубнов, голова Рескомприроди АРК: "Пока 30-разовое превышение есть, и нас это не может не беспокоить, но то не те концентрации, которые были после катастрофы. Они находились в труднодоступных местах и мы пока доедем к ним – больше выхлопов оставим, чем соберем".

    Досі непереробленими у Керченському порту залишаються близько 400 тонн піщано-мазутної суміші. Тож аварію у Керченській протоці екологи вважають досі не ліквідованою. Крім того, побоюються повторення катастрофи. Адже танкери та суховантажі досі перевантажуються на якірних стоянках. А у Керчі так і не з`явилося жодне спеціалізоване рятувальне судно.

    Юлія Крючкова, Ігор Романенков. Керч, 5 канал

    Попередній матеріал
    У Мадриді намагалися розгромити головний офіс "Nissan"
    Наступний матеріал
    Рятувальники зруйнували гаїтянську школу, під завалами якої загинули десятки людей
    Теги: