Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-9°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
26.02
Завантаження
Сховати

Річниця катастрофи у Керченській протоці

Річниця катастрофи. Торік, 11 листопада, у Керченській протоці у штормі затонули 4 судна, ще 10 були пошкоджені. Аварія суден призвела до екологічної катастрофи - з кораблів у море потрапили майже сім тисяч тонн сірки та 1200 тонн мазуту. Екологи твердять, довкілля досі потерпає від забруднення сіркою і нафтопродуктами.

Того дня рік тому на рейді перебувало майже 160 кораблів, розповідають у центрі регулювання руху судів Керчі. Штормове попередження усім надіслали ще за добу. Втім, кораблі, зокрема ті, які  першими повинні були відійти в небезпечну зону на Азовське море, так і залишилися в протоці перевантажуватися. Лоцмани кажуть: найвірогідніше власники суден просто не хотіли платити за перехід каналу, а сподівалися безплатно перечекати шторм у морі.

Володимир Когтєв, заступник начальника Центру регулювання руху суден Керчі: "Шторм бушевал двое суток, апогей был 11 числа.ветер – 30 м\с. Это был самый тяжелый день . в это время пострадали многие суда – были навалы, потеряли якоря…морские суда нормально перенесли , они расчитаны на такую погоду, что нельзя сказать о типе «река-море». Они не могут переносить такие погоды, тем более, что все они старые. Самому молодому – 29 лет, сам.старому – 40.это металл, износ".

Відвести на небезпечну відстань вдалося більш як 40 кораблів, розповідають лоцмани. Постраждали лише ті, хто залишився у протоці. Серед них, російський танкер «Волгонєфть-139». Через потужний штром він розколовся навпіл. Його корма з екіпажем дрейфувала хвилями. Ще одне судно - «Волгонефть-123» - дав течу. Дві баржи сіли на мілину, а три суховантажі - «Вільногірськ», «Нахічевань» та «Ковель» - пішли на дно. Тоді загинули восьмеро моряків. Із крижаної води рятувальникам удалося витягти лише жінку-кока та двох курсантів з усієї команди затонулого корабля «Нахічевань».

Танкери та суховантажі, що залишилися на якірних стоянках спричинили екологічну катастрофу у Керченській протоці. У морі опинилися небезпечні вантажі - майже сім тисяч тонн сірки та 1200 тонн мазуту. Його МНСники збирали та перевозили на переробку до Керченського порту. Втім екологи кажуть, що і через рік після катастрофи, плями мазуту забруднюють Тузлу. А сірку з дна моря взагалі не піднімали. Натомість, у Рескомприроди Криму запевняють: мазут, що залишився у морі, нешкідливий.

Віктор Тарасенко, голова Кримської республіканської асоціації «Екологія і світ»: "За это время собрано около 7 тыс тонн песчано-мазутной смеси, но ведь содержание мазута в этой смеси от 5 до 15%. Мы можем высчитать, что…около 1000 тонн собрано, а остальное, как и сера, остались на дне пролива".

Євген Бубнов, голова Рескомприроди АРК: "Пока 30-разовое превышение есть, и нас это не может не беспокоить, но то не те концентрации, которые были после катастрофы. Они находились в труднодоступных местах и мы пока доедем к ним – больше выхлопов оставим, чем соберем".

Досі непереробленими у Керченському порту залишаються близько 400 тонн піщано-мазутної суміші. Тож аварію у Керченській протоці екологи вважають досі не ліквідованою. Крім того, побоюються повторення катастрофи. Адже танкери та суховантажі досі перевантажуються на якірних стоянках. А у Керчі так і не з`явилося жодне спеціалізоване рятувальне судно.

Юлія Крючкова, Ігор Романенков. Керч, 5 канал

Теги:
Останнє редагування: 04:01 12 листопада 2008
Новини партнерів