Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-3°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
  • BTC
26.13
Завантаження
Сховати

У Пирогові триває весняний ярмарок народних майстрів (РЕПОРТАЖ)

Весняний ярмарок у столичному Музеї народної архітектури та побуту у Пирогові. Щовесни він збирає у Києві народних майстрів з усіх регіонів. Цьогоріч ярмарок ювілейний - 25-й.

На ярмарку - аби гроші. Депутат Юрій Костенко із дружиною та онуком ідуть купувати малому солом’яного бриля. Це лише на перший погляд товар простий. Найдешевший убір від майстра не менше сотні.

Василь Перепадя, народний майстер, Чернігівщина:"А ось такого вообще це одна соломинка і в`яжеться ниточками. Тут 6 з половиною тисяч вузликів. Ну це я так рахував туди-сюди. Може, півтисячі менше, півтисячі більше. Півмісяця роботи. І коли ми продаємо його усього за триста гривень, то кажуть, що дорого. Я кажу, пробачте, хто за півмісяця схоче робить".

Свого капелюха Костенко вторгував за 150. А от онук солом’яним погребував. Очі на ярмарку - розбігаються. Сюди, розповів етнограф Олексій Доля, запрошують лише тих, хто відроджує старі традиції. Дід Іван чи не єдиний майстер, який виробляє гребінці із коров`ячого рогу. Каже, такий і головний бій гамує, і волосся лікує. Є у діда Івана й специфічний пристрій.

Ярмарка - то не результат, а швидше - процес. Гончар із трьома вищими освітами Анатолій Байда демонструє людові, як робиться глиняний посуд.

Анатолій Байда, гончар: "Зразу кажу, знаєте, як питають, це мабуть, клізма? Ні, клізма - то процес. Це груша. Ну це так щоб".

Маленька мисочка, таку в давнину називали монеткою, бо давали замість здачі, готова хвилин за 10. Молодих майстрів, як Анатолій Байда, на ярмарку щороку більше.

А ці кабанчик із конем, дарма що дерев’яні, заробляють і на себе, і на двох погоничів.

Чоловік: "Якщо хто хоче заміж з дівчат, чи хто хоче бути космонавтом, чи народним депутатом, чи мером Києва. То найбільш така дешева рекламна кампанія - це кинути копійчину, смикнути за хвостик і бажання виконається. 100 відсотків. Ці руки нічого не крали".

Ольга Кошеленко, Леонід Мосейчук, 5 канал

***

ЗАВАНТАЖИТИ ВІДЕОСЮЖЕТ (9.15Мб)
Теги:
Останнє редагування: 22:10 10 травня 2008
Новини партнерів
останні новини
Усi новини