Київ
  • Київ
  • Вінниця‎
  • Дніпропетровськ‎
  • Донецьк‎
  • Житомир‎
  • Запоріжж я‎
  • Івано-Франківськ
  • Кіровоград
  • Луганськ
  • Луцьк
  • Львів‎
  • Миколаїв‎
  • Одеса‎
  • Полтава
  • Рівне‎
  • Сімферополь
  • Севастополь
  • Суми
  • Тернопіль
  • Ужгород
  • Харків
  • Херсон
  • Хмельницький‎
  • Черкаси‎
  • Чернівці‎
  • Чернігів‎
-9°C
USD
  • EUR
  • RUR
  • USD
26.02
Завантаження
Сховати

Пальне у Києві знову дорожчає (РЕПОРТАЖ)

Європейській столиці - європейські ціни на бензин. Пальне у Києві знову дорожчає. За тиждень - ціна на популярний А-95 - зросла в середньому на 3 копійки за літр - до 6 гривень 37 копійок. А літр дизпалива тепер купують - по шість 59 - на чотирнадцять копійок дорожче, ніж минулого тижня. Це дані консалтингової компанії УПЕКО. Коли і на яких позначках зупиняться ціни - експерти єдиної думки не мають.

Ольга Бондаренко, 5 канал: "Якщо зупинитися посеред дороги десь у Євросоюзі, заплющити очі і вдихнути на повні груди, може здатися, що ви у лісі - таке чисте повітря. В Україні ж - чи не навпаки. Одне авто на вітчизняному паливі викидає стільки ж шкідливих речовин, як 26 зарубіжних, що їзжять на бензині стандарту "Єро-4". Ціни ж на НАШЕ паливо вже сягнули світових".

6,35 за літр 95-го! Уже на 15 копійок ціна на бензин перевищує межу, встановлену Мінпаливенерго на початку травня. Дмитро Луценко відчуває це на власній кишені, як ніхто. Каже, за кермом він проводить дві третини життя. Час від часу підпрацьовує таксистом. За бензин віддає 10-15% заробітку. Та, каже, це не межа: дехто віддає і половину. А от якість пального разом із ціною не зростає.

Дмитро Луценко, автолюбитель: "Я сейчас не понимаю, за что я плачу (...) Качество остаётся на том же уровне, цены подрастают (...) я готов платить за качественный продукт, чтобы я нормально мог ездить, а не чувствовать себя за рулём пылесоса".

А от на думку експертів, таке парадоксальне співвідношення ціни і якості на АЗС неминуче: власний нафтовидобувний потенціал Україна вичерпала, доводиться купувати нафтопродукти. За світовими цінами. З іншого боку, переробляти імпортну сировину на якісне пальне українські заводи також не здатні. Техніка застаріла.

Віталій Давій, експерт з нафтопродуктів: "Треба називати речі своїми іменами: українська нафтопереробна галузь знаходиться в глибокій кризі. І, відповідно, ефективність переробки нафти низька, якість погана. НПЗ для того, щоб відповідати світовим тенденціям на світовому ринку вимушені також підіймати ціни на хоча й на неякісну, але на свою продукцію".

Відтак, вихід є завжди. Можна, приміром, перейти на альтернативне пальне. Або справді менше їсти. Чи їздити на метро - заразом, і заторів поменшає. Однак, проблеми енергетичної залежності держави це не вирішить. Експерти ж певні: МОДЕРНІЗОВАНА нафтопреробна галузь цілком здатна бути козирем України на світовому ринку.

Ольга Бондаренко, Іван Головач, 5 канал
Теги:
Останнє редагування: 14:12 27 травня 2008
Новини партнерів